جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ در همایش «آیت روح فزا» از مقام علمی، حوزوی و انقلابی آیت الله محمدی تاکندی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، در همایش «آیت روح فزا» که به منظور تجلیل از خدمات علمی، فرهنگی و سیاسی آیت الله علی محمدی تاکندی، نماینده پیشین مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با حضور استاندار قزوین، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و طلاب، در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مراسم، گفت: معمولا این نوع همایش ها بعد از رحلت یک عالم جلیل القدر برگزار می شود که خوشبختانه با برنامه ریزی دست اندرکاران این مراسم، تجلیل ازعالم عامل آیت الله محمدی تاکندی در زمان حیات او برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله تاکندی از روحانیون اصیلی است که در کنار علم و دانش، بسیار مردمی است و در شرایطی که می توانست به قم رفته و کرسی تدریس داشته باشد، اما به شهرستان ها و روستاها رفت تا اخلاق را ترویج کرده و طلاب جوانی را تربیت کند تا در خدمت دین باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آیت الله محمدی تاکندی یکی از علمای ارزشمند کهن شهر قزوین است که علاوه بر مردمی بودن، در زندگی ساده زیست بوده و همیشه و در همه عرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش اثرگزاری داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری بیان کرد: این عالم جلیل القدر به همراه مرحوم آیت الله باریک بین که از چهره های درخشان و ماندگار در حوزه علمیه قزوین بودند، به جبهه های حق علیه باطل اعزام و با رزمندگان انس و ارتباط فراوانی داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور آیت الله محمدی تاکندی در مجلس خبرگان رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: این استاد حوزه  زمانی که در مجلس خبرگان رهبری بود، متاسفانه برخی از افراد از دایره اخلاق فاصله می گرفتند، ایشان با خوشرویی و مهربانی موضوعات اخلاقی و تقوا را به خوبی برای این افراد بازگو می کردند.

در ادامه این مراسم، از کتاب شرح «دعای مکارم الاخلاق» نوشته آیت الله محمدی تاکندی و تمبر یادبود این عالم رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha