پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام عابدینی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه قزوین گفت: امروز توقع و انتظار جامعه از روحانیت با گذشته متفاوت است و باید بیش از پیش قدر این موقعیت زمانی را بدانیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین عابدینی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مدارس علمیه استان قزوین، در مسجدالنبی(ص) این شهر، گفت: امروز رسالت طلاب و روحانیون همان رسالت انبیا الهی است و اگر دچار لغزش و اشتباهی شویم، خطای ما را به حساب اهل بیت(ع) می گذارند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز توقع و انتظار جامعه از روحانیت با گذشته متفاوت است و باید بیش از پیش قدر این موقعیت زمانی را بدانیم، ادامه داد: انبیا الهی هدف اصلی را تربیت و انسان سازی قرار داده بودند، لذا کسانی که برکرسی تعلیم می نشینند باید خود را به علم و تهذیب نفس و تزکیه مجهز کنند.

وی با بیان این که طلاب باید در شروع سال تحصیلی هدفی جز علم آموزی و معنویت و تقوا نداشته باشند، افزود: شما طلاب که این راه ارزشمند و مسر انبیا الهی را انتخاب کرده اید بدانید که در این مسیر سختی های فراوان وجود دارد که باید با سعه صدر و تلاش آن را به خوبی طی نمایید و با دوری از حاشیه ها، مباحثه و مطالعه را از اولویت های جدی خود قرار دهید.

حجت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: امروز مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی می تواند به طلاب فشار مضاعف وارد کند، لذا خود را برای این نوع سختی ها آماده کرده و با تهذیب و تحصیل، فرد موثری در جامعه باشند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: خوشبختانه مسئولین حوزه علمیه قزوین، فضا و امکانات خوبی برای شما طلاب علوم دینی در مدارس علمیه فراهم کرده اند که قابل مقایسه با بسیاری از استان های دیگر نیست، لذا تلاش و موفقیت شما در امر تحصیل می تواند زحمات و تلاش های آنها را به خوبی جبران نماید.

وی خطاب به اساتید مدارس علمیه قزوین نیز بیان کرد: شما اساتید و مدیران مدارس در صف اول انجام رسالت الهی قرار دارید و تلاش کنید که قبل از ورود به کلاس، با پیش مطالعه قوی، استدلال های خوب برای شاگردان داشته باشید.

گفتنی، در حال حاضر یک هزار طلبه در مدارس علمیه استان قزوین مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha