پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اجلاس

حوزه/ دبیر کمیسیون ویژگی ها و الزامات اساتید در تربیت طلاب انقلابی گفت: امروز روحانیت باید با مردم همدردی کنند و ما اساتید انقلابی نیز رسالت آن را داریم تا در گذر از این پیچ تاریخی مطالبات رهبری را پیگیری و دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی معلم، دبیر کمیسیون ویژگی ها و الزامات اساتید در تربیت طلاب انقلابی در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه با بیان این که این کمیسیون بر دو محور بررسی الزامات اساتید در تربیت انقلابی و دیگر مولفه های شکل گیری این الزامات تشکیل شد، گفت: رهبری معظم در دهه 50 نامه ای به امام(ره) نوشته و می گویند که در کشور از سوی سه قشر ساواک، روشنفکر و متحجر تحت فشار هستیم.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب همچنین در سفر اخیر به خراسان شمالی این چنین فرمودند اگر آقایی روحانی بگوید من کاری به نظام ندارم، این افتخار نیست، بلکه ننگ است، تصریح کرد: در این کمیسیون شاخصه های اساتید انقلابی در مقام اندیشه عمل مورد بررسی قرار گرفت و سه اصل جدایی دین از سیاست، حکومت اسلامی در عصر غیبت و ولایت مطلقه فقیه بحث شد.

حجت الاسلام معلم با اشاره به ضرورت درک صحیح مبانی انقلابی با بینش امام و رهبری برگرفته از مکتب وحی عنوان کرد: باید الگوهای رفتاری انقلابی از شخصیت های انقلابی همچون رهبری، مطهری، شهید بهشتی و باهنر بر جامعه حکم بوده و طلبه بتواند مسائل روز جامعه را شناخته و ضمن آشنایی با اهداف، شیوه کار و راه های نفوذ دشمنان عکس العمل به موقع داشته باشد.

دبیر کمیسیون ویژگی ها و الزامات اساتید در تربیت طلاب انقلابی با اشاره به ضرورت خودباوری در حل مسائل و معضلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خاطر نشان کرد: یک طلبه باید در مقام اقدام و عمل از مسئولین مطالبه گری کرده و به موقع و به جا در صحنه حاضر باشد و در زمینه مسائل کشور موضع گیری های درست داشته و در دامن دشمنان نیافتد.

وی با اشاره به ضرورت دنبال کردن مطالبات رهبری برای طلاب انقلابی، از آنان خواست تا همراه و در میان مردم بوده و ضمن پرهیز از هرگونه تجمل گرایی میل به ساده زیستی داشته باشند و ابراز کرد:  بخشی از مولفه های انقلابی گری بر دوش اساتید حوزه است و امروز از جهت تبیین رویکرد در سطح مدیریت کلان حوزه تغییرات متحول گونه ای شکل گرفته است.

حجت الاسلام معلم با اشاره به جریان سازی روحیه انقلابی از سطوح بالای حوزه به سمت سطوح پایین، بیان کرد: در این راه به نظر باید بولتن های خبری و مجلات بینش سیاسی با ارائه مطالب بروز جهت محتوای بصیرتی اساتید تولید شده و اهرم بسیج اساتید به صورت جدی و عملیاتی جهت رصد مسائل کشور و ایجاد بینش انقلابی گری فعال شود.

دبیر کمیسیون ویژگی ها و الزامات اساتید در تربیت طلاب انقلابی با اشاره به ضرورت عدم شعار زدگی و آفت زدایی گفتمان انقلابی گری اظهار کرد: امروز باید حوزه های علمیه در مسائل روز کشور مواضع قاطعانه داشته و در برابر آفات با روحیه انقلابی برخورد کنند و اینطور نباشد که افرادی در بدنه حوزه نسبت به وقایع و مسائل اقتصادی سکوت اختیار کنند.

وی در ادامه با بیان این که قیام انقلابی طلاب قم در مدرسه فیضیه با سناریوی دشمن در نطفه خفه شد و جهت قیام تغییر پیدا کرد، گفت: امروز روحانیت باید با مردم همدردی کنند و ما اساتید انقلابی نیز رسالت آن را داریم تا در گذر از این پیچ تاریخی به مطالبات رهبری عمل کرده تا به تمدن سازی اسلامی بر اساس فقه جعفری در تاریخ دست پیدا کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha