سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احتشام

حوزه/ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آثار انقلاب اسلامی در تحکیم وحدت بین مسلمین گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با افکار و رفتار خود داعیه دار وحدت در جوامع مسلمین هستند به همین سبب دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال منحرف کردن این خط فکری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به دهه امامت و ولایت و موضوع  «ولایت محور وحدت اسلامی» بیان داشت: بدون تردید بعد از قبله، قرآن و باور های اصیل اسلامی یکی از مهم ترین شاخصه های امت اسلامی برای بقا و پایداری ولایت خدای تعالی، ولایت نبی مکرم اسلام(ص) و امامان بعد از پیامبر(ص) است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ولایت نبی مکرم اسلام(ص) سایه سار وحدت بوده و همه آن را قبول دارند، ولایت خلفای بعد از نبی مکرم اسلام(ص) یعنی امامان بعد از پیامبر(ص) امری است، قطعی که طبق شواهد علمی ولایت امیر مومنان علی(ع) خلق الساعة نبوده است..

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: همانطور که در شعر شعرا و حدیث محدثین و شواهد علمی موجود از ولایت پیامبر(ص) سخن به میان آمده  از ولایت امیر مومنان علی(ع) نیز مطالب فراوانی ذکر شده است.

وی در ادامه افزود: همانطور که ولایت نبی مکرم اسلام(ص) سبب اصلی وحدت بین مسلمین شده بودند، ولایت امامان بعد از او نیز استمرار این مساله را به دنبال دارد، بدین سبب که «اولی الامر» به معنا استمرار راه نبی(ص) است.

اختلاف بین مسلمین دست آویزی برای دشمنان و مستکبران زمان شده است

حجت الاسلام والمسلمین احتشام با اشاره به آثار اختلاف بین مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: اختلافاتی که در بین مذاهب اسلامی از صدر اسلام تا کنون در استدلال های فقهی وجود داشته که قطعا همه اش حق نیست، اگر در فروع باشد و فراگیر نشود به طوری که آسیبی به اصول نزند مشکلی ندارد، اما متاسفانه اختلاف بین مسلمین دست آویزی برای دشمنان و مستکبران زمان شده است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و مسلمین از اختلاف های بین مسلمین اختلاف در اصول ساخته به صورتی که در این میان اگر به قبله مسلمین هم توهین شود حکّام غیر مردمی جهان اسلام و طیف وسیعی از خواص بی بصیرت رسالتی در حفظ وظیفه دینی خود نمی بینند.

مبلغان با کلام نیکو پاسدار حریم ولایت باشند

این استاد حوزه علمیه با اشاره به وظیفه مبلغان دینی نسبت به دفاع و پاسداری از ولایت ابراز داشت: بهترین روش برای دفاع و پاسداری از ولایت استفاده از کلام نیکو است.

وی ادامه داد: یک مبلغ باید تمامی اقوال را مورد بررسی قرار دهد و از میان آنها بهترین قول را انتخاب کند، روش علامه امینی(ره) و صاحب کتاب المراجعات نیز همین بوده که آثار آنها در میان شیعه و سنی مورد اعتبار واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام تصریح کرد: ما باید بدانیم که برای اثبات حقانیت ائمه(ع) و مساله ولایت بعد از نبی(ص) از توهین، ناسزا و هتک حرمت به دور باشیم و با منطق و استدلال اسلامی این راه را ادامه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به آثار انقلاب اسلامی در تحکیم وحدت بین مسلمین خاطر نشان ساخت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با افکار و رفتار خود داعیه دار وحدت در جوامع مسلمین هستند به همین سبب دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال منحرف کردن این خط فکری هستند.

استاد حوزه علمیه قم  در پایان اظهار داشت: ما می توانیم با استفاده از آیات و روایات و همچنین سنت نبی مکرم اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) و با بیانی ایجابی و به دور از هر گونه ناسزا و دشنام کسانی را که بر اثر جهالت و غفلت از اسلام ناب محمدی(ص) فاصله گرفته اند را به دین حقه دعوت کنیم و به دور از هرگونه جنجال حقانیت اهل بیت(ع) را در جهان اسلام اثبات کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha