پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی

حوزه/ عضو مجمع عالی تفسیر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با خط فکری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به امت اسلامی نگاهی واحد داشته و مذاهب اسلامی همچون برادر بوده و هستند، اگرچه دشمن خواسته به این برادری لطمه وارد کند، اما هدایت ولایت فقیه مانع این هدف پلید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی عضو مجمع عالی تفسیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مساله «ولایت؛ محور وحدت اسلامی»  گفت:  مساله ولایت و توحید دو روی  سکه هستند که این دو بخش با هم تکمیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به حدیث سلسلة الذهب و همچنین با اشاره به روایات نقل شده از امام رضا(ع) « ولاية علي بن ابي طالب حصني فمن دخل حصني امن من عذابي » مساله اهمیت ولایت در دین مبین اسلام روشن می شود.

عضو مجمع عالی تفسیر با اشاره به آیه 257 سوره بقره اهمیت مساله ولایت را بیان کرد و گفت: خدای تعالی در مرحله نخست ولی کسانی که ایمان آورده اند و به تبع اولی الامر ایشان است که جوامع را به وحدت خواهند رساند.

وی ادامه داد: با توجه به آیات الهی متوجه می شویم که ولایت محوری سبب وحدت و پیروزی و در نهایت اختلاف سبب اصلی مشکلات است و کسانی که راه خدای را ادامه ندهند قطعا درگیر طاغوت خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی با اشاره به آیه 76 سوره نساء ابراز داشت: مقدمه ولایت ایمان و نفی کردن غیر از خدای تعالی است، پس اگر این چنین شد فرد مومن ولایت مدار در راه خدا می جنگد.

وی در ادامه با اشاره به کلمه «لا اله الا الله» خاطرنشان ساخت: بیان کلمه «لا اله الا الله» سبب نفی طاغوت در دل آدمی خواهد شد و از آنجایی که توحید و ولایت در کنار هم و دو بال متصل به هم هستند انسان موحد فردی ولایت مدار است.

عضو مجمع عالی تفسیر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با خط فکری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به امت اسلامی نگاهی واحد داشته و مذاهب اسلامی همچون برادر بوده و هستند، اگرچه دشمن خواسته به این برادری لطمه وارد کند، اما هدایت ولایت فقیه مانع این هدف پلید شده است.

وی در ادامه افزود: اثبات مساله ولایت فقیه،  کار دشوار و سختی نیست و از آنجایی که ما در عصر غیبت هستیم و دستمان از امام معصوم کوتاه است باید مروج ولایت الهی که ادامه راه معصومین(ع) در عصر غیبت است باشیم، حتی در مبانی اهل سنت نیز شرایطی همچون فقاهت و عدالت برای حاکم مسلمین ذکر شده است.

وی در پایان گفت: جهان اسلام نیاز به یک رهبر واحد دارد تا بتواند از تمامی ظرفیت ها و قابلیت هایش به نحو اکمل و احسن استفاده نماید که اگر این امر صورت پذیرد استکبار جهانی کنار خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha