سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در حرم رضوی با بیان این‌که غدیر یک فرهنگ منتهی به ظهور است، گفت: وهابی‌ها میلیاردها تومان هزینه کرده‌اند و با صدها شبکه رسانه‌ای و مجازی در حال تاثیر بر اذهان عمومی هستند، ولی متأسفانه ما در حمایت از امیرالمومنین(ع) اقدامی نکرده‌ایم یا خیلی اندک.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مراسم ویژه شب ولادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام علی النقی الهادی(ع) با محوریت صحن جامع رضوی، همراه با پخش صورت سراسری در اماکن متبرکه برگزار شد.

این مراسم با قرائت زیارت امین‌الله توسط رضا نریمانی آغاز شد و با شعرخوانی محمد جواد غفورزاده، همخوانی گروه سرود ولی عصر(عج) و مدیحه سرایی سید حسین محمد نیا ادامه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد، سخنران این مراسم با تأکید بر دوری از افراط و تفریط در گرامیداشت مراسم‌های مذهبی، اظهار کرد: این تداوم مجالس و عرض ادب‌ها و روضه‌هاست که امام حسین(ع) را جهانی و پایدار کرده است.

غدیر یک فرهنگ منتهی به ظهور است

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه عید غدیر از عاشورا، نیمه شعبان و همه ایام سال مهم تر است، ابراز کرد: بسیار کم پیش می‌آید که امام معصوم(ع) برای موضوعی سه بار به خداوندی که می‌شناسد قسم بخورد با این وجود امام صادق(ع) سه بار به خداوند سوگند یاد می‌کنند که پروردگار روزی را بالاتر از روز غدیر خم خلق نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد بر توجه بیشتر به خطبه روز غدیر تأکید کرد و با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) تبلیغ و ارسال پیام غدیر را تا روز قیامت بر ما واجب کرده، گفت: ما در رابطه با مسئله غدیر کوتاهی کرده و جزو مقصرین هستیم؛ ما برای غدیر خم چه کاری انجام دادیم؟ آیا از مال و جانمان هزینه و یا برای این مهم تبلیغ کرده‌ایم؟

وی با بیان این‌که غدیر یک فرهنگ، جریان، اعتقاد و باور است که به ظهور امام زمان(عج) منتهی می‌شود، عنوان کرد: وهابی‌ها میلیاردها تومان هزینه کرده‌اند و با صدها شبکه رسانه‌ای و مجازی در حال تاثیر بر اذهان عمومی هستند؛ در این بین ما چه تعداد شبکه برای امیرالمومنین(ع) ایجاد کرده‌ایم؟

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر خم، یاری‌گران و دوست‌داران امام علی(ع) را دعا و افراد بی‌تفاوت نسبت به ایشان را نفرین کرده و این در حالیست که اغلب به اشتباه اینگونه برداشت می‌شود که پیامبر(ص) در این روز صرفاً دشمنان امیرالمومنین(ع) را نفرین کرده اند.

جای خالی شبکه‌های تبلیغ غدیر/ هزینه‌های گزاف در جام‌جهانی فوتبال

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با اشاره به هزینه‌های گزاف در عرصه ‌های مختلف از جمله فوتبال، گفت: در جام جهانی فوتبال عده‌ای میلیون‌ها تومان هزینه کردند تا رقابت‌ها را از نزدیک تماشا کنند؛ آیا ما یک صدم این مبالغ را برای غدیر و ولایت امام علی(ع) هزینه کرده‌ایم؟ ما در این رابطه مقصریم و در قیامت مورد محاکمه قرار می‌گیریم.

وی با تأکید بر این‌که امام علی(ع) میزان و تقسیم کننده بهشت و جهنم و نور محب علی بن ابیطالب(ع) خاموش کننده آتش جهنم است، ابراز کرد: محب امیرالمومنین(ع) آتش خاموش کن اختلاف‌ها، تفرقه‌ها، دعواها و گناهان و به دنبال اصلاح و یگانگی دل‌ها و نه تفرقه افکنی است.

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha