جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دوره آموزشی ویژه مبلغین غدیر در قم/ حجت الاسلام میرزامحمدی

حوزه/ ماجرای سقیفه در برابر ماجرای غدیر از سوی یهودیان است و یهودیان نقش پررنگی در منحرف کردن ماجرای غدیر داشتند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام میرزا محمدی پیش از ظهر امروز در همایش «مبلغین غدیر» که در مجتمع فرهنگی تربیتی امام زاده سید علی(ع) در قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت امام هادی(ع) گفت: این امام بزرگوار میراث های فراوانی دارند که یکی از آنها، زیارت غدیریه و دارای سند معتبر است.

این کارشناس امور فرهنگی افزود: امام(ع) زمانی که از مدینه به نجف می آمدند، این زیارت نامه را می خواندند. در این زیارت نامه ویژگی های زیادی از حضرت علی(ع) نقل شده است.

وی اظهارداشت: امام هادی(ع) در حالی که زندانی دستگاه بنی عباس بودند، اما بارها و بارها در مورد ویژگی امام علی(ع) لب به سخن گشودند و درادامه به ماجرای غصب فدک و موضوع غدیر اشاره می کنند.

حجت الاسلام میرزا محمدی در ادامه به جریان شناسی تحریف واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: قضیه غدیر و وصایت مسئله ای نبود که دراسلام شروع شده باشد، بلکه سبقه تاریخی دارد و در زمان حضرت آدم(ع) و حتی سایر انبیاء الهی بحث وصایت مطرح بوده است.

این کارشناس امور فرهنگی افزود:ماجرای وصایت حضرت عیسی و یوشع هم نمونهای  از ماجرای سقیفه است. در آن ماجرا فردی به نام پُولس جایگزین به ناحق حضرت عیسی شود و مسیحیت غیر توحیدی و مشرک را به ارمغان می آورد. بنابراین ماجرای سقیفه موضوعی تازه ای نبود، بلکه سبقه تاریخی دارد و در گذشته این ماجرا اتفاق افتاده است.

وی اظهارداشت: پیامبر اسلام(ص) به مراتب مختلف و با حضور یهودیان تازه مسلمان ماجرای غدیر و ولایت را مطرح می کنند، ولی در ادامه همین مردم منکر موضوع غدیرمی شوند.

حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: براساس دستور خدا، پیامبر(ص) مامور به انتخاب وصی می شود و به دلیل اهمیت موضوع، ایشان این مسئله را در بین مردم و احزاب مختلف تأکید می کنند.

این کارشناس امور فرهنگی با بیان اینکه ماجرای غدیر و انکار این مسئله، فتنه ای از سوی یهودیان و همکاری این گروه با منافقین بوده، افزود: شواهد تاریخی حکایت از ارتباط تنگاتنگ خلفاء یهودی با منافقین دارد و حتی خلفاء منافقین شاگرد این قوم بودند و این شاگردی را حتی از افتخارات خود می دانستند و یهودیان عناوینی مانند فاروق را که از القاب امیرالمؤمنین(ع) بوده به خلفاء منافقین نسبت دادند.

وی اظهارداشت: یهودیان می دانستند که پیامبر خاتم(ص) به نام محمد در شبه جزیره عربستان خواهد آمد و ادعای پیامبری خواهدکرد برای همین همه تلاش خود را بکار گرفتند تا نگذارند این ماجرا به وقوع بپیوندد برای همین اقدام به ترور جد، اقوام و حتی پیامبر(ص) کردند.

حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: پیامبر(ص) بعداز مبعوث شدن به رسالت در جنگ های مختلف با یهودیان در گیر می شوند و هدف این بود این قوم را هدایت کند و نهایتا بعد از فتح مکه این تلاش ایشان به نتیجه می رسد و این قوم از این منطقه بیرون رانده می شود.

این کارشناس امور فرهنگی بابیان اینکه موضوع غدیر یکی از حلقات دولت ظهور است، اظهار داشت: بعد از حوادث مختلف و جنگ های متعدد پیامبر(ص) با قوم یهود و بیرون راندن آنها حتی از منطقه شامات، نهایتا ایشان، به دست یهود با زهر مسموم می شود.

وی اظهارداشت: بعد از مسمومیت، قوم یهود اقدام به نوشتن منشوری تحت عنوان ماجرای سقیفه می کند و در این منشور دنبال این بودند به هیچ عنوان اجازه ندهند حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبراسلام(ص) انتخاب شوند.

حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: زمانی که ماجرای سقیفه پیش می آید، حضرت فاطمه(س) به دفاع از ولایت بر می خیزند و در مقابل اشرار و منافقین می ایستند و این مسئله باعث می شود منافقین نتوانند این سخنان را تحمل کنند و نهایتا ایشان را هم به شهادت می رسانند.

این کارشناس امور فرهنگی بابیان اینکه ماجرای سقیفه یک مکتب و طاغوت در برابر ماجرای غدیر است، افزود: چون یهودیان همه چیز را در مورد  بعثت، ولایت و جانشیان بعد از پیامبر(ص) و حکومت مهدی(ع) آخر الزمان را می دانستند و برای همین تلاش کردند نگذارند جانشینی بعد از پیامبر(ص) اتفاق بیفتد.

وی اظهارداشت: این مسئله بعد از ولایت امیرالمؤمنین(ع) تا خانه نشینی ایشان ادامه داشت و کار به جای رسانند که نهایتا حضرت با طراحی همین قوم، به شهادت رسید.

حجت الاسلام میرزا محمدی گفت:  در ماجرای بنی سقیفه  36 نفری که در غدیر حضور داشتند و شاهد عینی ماجرا بودند، حاضر به شهادت دادن به ماجرای غدیر نشدند و باعث شدند 1هزا ر400 سال دین اسلام و ولایت به دست نااهلان بیفتد.

وی اظهار داشت: غدیر فراموش شد و بعد از این ماجرا عاشورا، ژن برتر و پدیده آقا زادگی، تبعیض نژادی و تبعیض برتری عرب بر عجم به وجود آمد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha