جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خدابنده لو

حوزه/ مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین گفت: توجه و انس بیشتر با قرآن درمان همه بیماریهای روحی است ،چرا که استفاده از آموزه های قرآن و ائمه معصومین (ع) می تواند موجب برقراری ارتباطی موثرتر ، آسان تر و روان تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازقزوین، حجت الاسلام هادی خدابنده لو، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه محسنیه قزوین ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام هادی(ع) گفت: ایام ولادت و وفات ائمه معصومین(ع) همیشه در تقویم روزانه درج شده، ولی هیچ وقت به دنبال مفاهیم و احادیث این بزرگواران که در همه عرصه های مختلف به خوبی و با شیوایی زیبایی در رابطه با وظایف مردم بیان نمودند، نرفته ایم.

وی اظهارکرد: شما طلاب حوزه علمیه قزوین باید تلاش نمایید تا بتوانید روزی یکی از روایات و احادیث این امامان بزرگوار را از کتابها ومنابع موثق وقابل اطمینان استخراج نموده وبرای دوستان و آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان تبیین نمایید.

استاد حوزه علمیه قزوین به انس بیشتر طلاب حوزه علمیه با قرآن در زندگی و امور تحصیلی با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را برای  خارج کردن قرآن از مهجوریت در جامعه به کار بگیریم.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین بیان کرد: منبع و ماخذ اصلی سبک زندگی دینی که منجی جامعه امروز است از قرآن استخراج می شود، بنابراین راهکار اشاعه تعالیم قرآنی از طریق آموزش و تفهیم قرآنی باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام خدابنده لو ادامه داد: توجه و انس بیشتر با قرآن درمان همه بیماریهای روحی است، چرا که استفاده از آموزه های قرآن و ائمه معصومین(ع) می تواند موجب برقراری ارتباطی موثرتر، آسان تر و روان تر شود.

وی به برنامه های در دست اجرای قرآنی در مدارس علمیه قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی واحد قرآن وعترت در سه زمینه اقدام به برگزاری برنامه هایی از قبیل محفل انس با قرآن که با حضور قاریان استانی وحافظان طلبه، برگزاری کارگاه آموزشی تجوید، جهت ارتقای سطح قرآنی طلاب برای پایه های 2و3 وبرگزاری کلاس های صوت و لحن و حفظ قرآن که در سال جاری در کلیه مدارس علمیه استان قزوین قابل اجرا می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha