پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز از طرح نفوذ انگلیسی ها در تربیت طلاب جوان با هدف ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در همایش «بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی» در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تشیع لندنی را از محصولات انگلیس برای ایجاد تفرقه بین مذاهب دانست و اظهار داشت: پس از اسلام آمریکایی که امام خمینی(ره) آن را تبیین کردند، مقام معظم رهبری از تشیع انگلیسی پرده برداشتند که با حمایت «ام آی سیکس»‌ در حال ترویج است.

وی افزود: پیدایش فرقه‌ هایی مانند وهابیت، از طرح های سرویس‌ های اطلاعاتی آنان برای عدم اتحاد مسلمانان بوده و شیعه لندنی از دیگر محصولات انگلیس برای ایجاد تفرقه در مذاهب است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: پادشاهی بریتانیا سابقه تفرقه افکنی در جهان دارد و امروز هم همان سیاست «تفرقه بنداز و حکومت کن» را در پیش گرفته و در همین راستا ایجاد فرقه و شکاف در ادیان را انجام می‌ دهد.

وی با اشاره به طرح تربیت طلبه های جوان با روش ضد اسلامی عنوان کرد: ردپاهای اولیه نفوذ انگلیسی ‌ها در تشیع ایران به زمانی بر می‌ گردد که آیت الله میرزای شیرازی به مقابله با قراردادهای استعماری پرداخت، از آن دوران به تدریج دولت و سرویس ‌های اطلاعاتی انگلیس میزبان برخی روحانیون شیعه شد و با استفاده از محبوبیت آنان، بستر پرورش طلاب جوان با روش ضد اسلامی را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ویژگی اصلی شیعه انگلیسی را تفرقه انداختن بین مسلمانان و برجسته سازی نقاط اختلاف مذاهب دانست و تاکید کرد: این جریان در اوج تلاش‌ های جمهوری اسلامی ایران برای خاموش کردن فتنه‌ جنگ سنی و شیعه، راهپیمایی برائت از مراسم اهل تسنن برگزار می‌ کنند تا آتش اختلاف شعله ور شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی با اعلام اینکه پیروان تشیع لندنی به دروغ خود را محب اهل بیت می ‌نامند، تصریح کرد: این در حالی است که در زمان حمله و تهدید به حرم اهل بیت(ع) کسی از آنان در صف مدافعان قرار نمی ‌گیرد، از ویژگی‌ های این فرقه، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و خود شیعه با ابزار تکفیر و ارتداد است تا جایی که برخی عالمان شیعه نیز از تیغ ارتداد این افراد دور نماندند.

وی افزود: از شاخصه‌ های دیگر این جریان نشان دادن چهره‌ های افراطی و خون ریز در شیعه است به عنوان مثال زمانی که علما قمه زنی را نهی کرده‌ اند جلسات مفصل قمه زنی و لطمه زنی به راه انداختند و تصاویر آن را به صورت گسترده پخش کردند که موجب وهن شیعه شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: آنان این پیام را القا می‌ کنند که شیعیان مردم بی ‌رحم و خون ریز هستند که به خودشان هم صدمه وارد می‌‌ کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از شاخصه‌ های اسلام آمریکایی، جدایی دین از سیاست است و تشیع انگلیسی هم همین هدف را دنبال می‌ کند، آنها هر حکومت قبل از حضور حضرت مهدی(عج) را حکومت طاغوت نامیده و به تنها حکومت شیعه یعنی جمهوری اسلامی می ‌تازند.

وی بیان داشت: تشیع لندنی با ترویج لعن اهل سنت، قمه‌ زنی، مخالفت آشکار با جمهوری اسلامی و اهانت به بنیانگذار آن تلاش می کند شیعه را این چنین به دنیا معرفی کند، برهمین اساس بیش از ۱۸شبکه تلویزیونی و سه شبکه رادیویی با حمایت مستقیم دولت انگلیس در اختیار آن ها قرار گرفته است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در بین اهل سنت و شیعه دست‌ هایی در کار است، تا این‌ ها را از هم جدا کنند و همه این دست‌ ها به مراکز اطلاعاتی دشمنان اسلام می‌ رسد، آن تشیع که ارتباط با انگلیس داشته و آن اسلامی که مزدور آمریکا باشد نه تشیع و نه اسلام واقعی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز تلاش دارند جاذبه تشیع را به دافعه تبدیل کنند و با ساختن چهره زشت از تشیع از نفوذ تفکر انقلاب جلوگیری نمایند، گفت: طراحان و برنامه‌ ریزان این گروهک منحرف بسیار ظریف و پیچیده اهداف خودشان را دنبال می‌ کنند براین اساس علمای جهان اسلام باید به این مساله حساس و هوشیار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha