جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی‌ اصغر فضیلت ارشاد سمنان

حوزه/ مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برای توسعه فرهنگ در سطح استان سمنان، اهتمام به بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی و انجمن‌های غیردولتی به‌عنوان اتاق فکر و بازوان مشاوره در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در فرهنگسرای کومش، با تشریح برنامه کاری خود اظهار داشت: عمل به شرح وظایف به‌تبع وزارتخانه مبتنی بر مصوبات قانون‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در کنار توجه به همه ظرفیت‌های استانی و اهتمام به بهره‌مندی از قابلیت‌های موجود مانند نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، استاندار، جمع مدیران، نمایندگان استان، ائمه جمعه و جماعات، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و ... در برنامه کاری این اداره کل قرار خواهد گرفت.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: برای توسعه فرهنگ در سطح استان سمنان، اهتمام به بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی و انجمن‌های غیردولتی به‌عنوان اتاق فکر و بازوان مشاوره در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اولویت دادن به ظرفیت‌های درون‌سازمانی باهدف افزایش امید و نشاط و تخصصی دیدن حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین توجه به دو زیرساخت نرم‌افزاری و آموزش و همچنین پژوهش محوری به‌منظور دانش‌افزایی و ارتقای سطح مهارت‌های فنی در همه بخش‌های فرهنگ و هنری دیگر برنامه ما در این اداره کل خواهد بود، افزود: فرهنگ و هنر، موضوعی تفننی نیست، بلکه تولیدات و آثار فرهنگ یک نیاز و ضرورت مبرم در سطح جامعه محسوب می‌شود لذا توجه به محتوا و همچنین همت همگانی همه نهادها و دستگاه‌ها برای تبدیل ارشاد محوری بر طبق قانون در سطح استان سمنان اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام فضیلت با تأکید بر ضرورت مسئله محور بودن محتواهای فرهنگی، خاطرنشان کرد: معمولاً در جامعه فرهنگی و هنری گره‌هایی وجود دارد که چرا کمتر به برنامه‌ها و تولید آثار و محتوا توجه می‌شود، لذا باید گفت بخشی از آن بجا است و بخشی از آن نیز به مدیران بازمی‌گردد اما باید دانست که اگر تولیدات مسئله و دغدغه محور باشد، مخاطبان نیز بیشتر جذب می‌شوند.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: شفاف‌سازی و حفظ محوریت اداره کل در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باهمتی همگانی از سوی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و به‌ دور از مناسبت‌های توسعه ستیز و فرهنگ سوز دیگر اولویت این اداره کل در سال جاری خواهد بود تا شاهد اثربخشی در این حوزه باشیم.

در پایان این آیین از هفت سال خدمات محمدرضا سوقندی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha