شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان با تاکید بر این که تبلیغ کارآمد و موثر نیاز به آموزش، پژوهش و پشتکار دارد، گفت: اخلاص و معرفی چهره ناب امام حسین(ع) چه در حوزه معرفتی و چه از طریق رفتار باید در امر تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، «خانم مریم میرکریمی» در نشست تبلیغی که به مناسبت ماه محرم الحرام با حضور مبلغین این مدرسه برگزار شد، به بحث پیرامون جایگاه و اهمیت تبلیغ پرداخت و بیان کرد: در فضیلت و جایگاه تبلیغ همین بس که انقلاب اسلامی ایران بر اساس تبلیغ شکل گرفته است.

وی در بیان شرایط تبلیغ، تحصیل علم را از جمله آن شرایط دانست و اذعان کرد: تبلیغ کارآمد و موثر نیاز به آموزش، پژوهش و پشتکار دارد، همچنین دارا بودن اخلاص و معرفی چهره ناب امام حسین(ع) چه در حوزه معرفتی و چه از طریق رفتار باید در امر تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان با تاکید بر توجه به ذات تبلیغ و عدم اکتفا به ظواهر آن، عنوان کرد: از دیگر شرایط تبلیغ این است که منبر تبلیغی، وسیله مبارزه با نقاط ضعف اجتماع باشد نه وسیله بهره برداری از نقاط ضعف آنها؛ توجه به این مسئله حائز اهمیت است که هدف از تبلیغ نباید صرفاً تحریک احساسات باشد. 

میرکریمی، اطلاع از تاریخ اسلام و توجه به رضایت اهل بیت(علیهم السلام) را به عنوان شرایط دیگر تبلیغ معرفی کرد و افزود: یک مبلغ نباید نسبت به شبهات موجود در جامعه بی تفاوت باشد، لذا در جلسات تبلیغی به پاسخگویی پیرامون شبهات پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha