جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع نماز

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ، ترویج کتاب و کتاب خوانی را از بهترین ابزارهای تبلیغ سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام امیرعطاالله جباری امروز طی سخنانی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در تالار غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، با بیان یان که این جشنواره با هدف مقدس احیای امر اهل بیت (ع) و نشر و ترویج معارف دینی برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای سومین سال متوالی است که جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قم برگزار می شود که به لطف الهی در سه بخش سنی کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان و خانواده حدود 5 هزار نفر شرکت کردند که نسبت به سال گذشته رشدی بالغ بر 20 درصد را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به حضور قابل توجه عزیزان روشندل در این مسابقه گفت: استان قم حدود دو سالی می شود که در رابطه با تولید کتاب بریل فعالیت می‌کند و در این خصوص و در بازه ی زمانی کمتر از 20 روز کتاب‌های بریل جشنواره آماده و به سراسر کشور ارسال شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی قم در ادامه با بیان این که یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغ سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) به خصوص در رابطه با فرهنگ و سیره رضوی، مساله کتاب و کتاب خوانی و برگزاری این گونه جشنواره هاست، افزود: هدف این جشنواره تشویق آحاد مردم به خصوص نسل جدید به امر مهم کتاب و کتابخوانی و تلاش به منظور زنده نگهداشتن یاد و نام عترت پاک حضرت رسول (ص) است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به خاطر عدم دسترسی مناسب اهالی مناطق محروم و کم‌برخوردار استان به کتاب‌ها، بیش از 350 عنوان کتاب در روستاها و بخش‌های تابعه توزیع شد که با استقبال خوب مردم این مناطق همراه بود.

وی بیان داشت: به لطف الهی همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادها با همدیگر و دغدغه مندی در عرصه کتاب و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و نیز اهتمام در رابطه با مساله تبلیغات و اطلاع رسانی موجب استقبال خوب مردمی از این جشنواره در سال جاری نسبت به سال گذشته شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha