جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تولید و کسب علم در شرایط امروز جامعه بین الملل و سلطه علمی دشمنان بر دیگر کشورهای اسلامی را به‌ منزله جهاد فی‌ سبیل‌ الله دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌ الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، عصر دوشنبه در چهاردهمین همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم آموزی اظهار داشت: همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم تاکید دارند و پیشرفت در مسیر علم را افتخارآمیز می ‌دانند.

وی با بیان اینکه اسلام، بیش‌ از هر دین دیگری به علم بها داده و انسان را به تعلیم و تعلم فراخوانده است، خاطرنشان کرد: آیه ها و احادیث فراوانی اهمیت و جایگاه علم و اقسام آن و نیز مذمت جهل و آثار آن را بیان کرده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هیچ مکتبی به اندازه اسلام با مضامین نورانی درباره  اهمیت علم سخن نگفته است، البته اسلام تنها دانشی را علم می ‌داند که جهت توحیدی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به برتری جایگاه علما و دانشمندان در آیات قرآن کریم، افزود: از دیدگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دانش ‌اندوزی اهمیت ویژه ای دارد، چنانکه فرمودند: عامل موفقیت غربی ‌ها در بسیاری از زمینه ‌ها علم است، همان ‌طور که بسیاری از مشکلات آنها ریشه در دوری از دین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: در شرایط امروز جامعه بین الملل و سلطه دشمنان با دانش بر دیگر کشورهای اسلامی، تولید و کسب علم به‌ منزله جهاد فی‌ سبیل‌ الله است.

وی در بخش دیگری بر ضرورت گسترش شرکت های دانش بنیان، عنوان کرد: شرکت‌ های دانش ‌بنیان یکی از عوامل تکمیل ‌کننده علم و فناوری هستند که می ‌توانند باعث هم‌ افزایی علم و ثروت شوند،براین اساس اهل دانش و سرمایه ‌گذاران به سمت شرکت‌ های دانش‌بنیان حرکت کنند.

امام جمعه تبریز گفت: نخبگان علمی باید به تشکیل شرکت‌ های دانش ‌بنیان تشویق شوند که باید عواملی فراهم شود تا محصولات این شرکت ‌ها وارد چرخه مصرف و تجارت شوند.

وی ادامه داد: آنچه نیاز داریم تشویق نخبگان و اهل علم به سمت تشکیل شرکت‌ های دانش‌ بنیان و همچنین رساندن محصول این شرکت‌ ها به بازار است،

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان نقش دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه علمی کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: امروز بعد از گذشت چهار دهه از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی، می‌ توان ادعا کرد که تلاش‌ ها به نحو مطلوبی به‌ بار نشسته و نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم، آموزش و توسعه کشور تأثیرگذار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha