سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیرعامل خبرگزاری حوزه در جمع طلاب بیجار

​حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با تاکید بر این که حوزه علمیه چاره ای جز بین المللی شدن ندارد، تصریح کرد: حوزه ها و علما در طول تاریخ، رویکرد فراملی داشته اند و امروز هم در بستر انقلاب اسلامی قرار گرفته و این امر افق های تازه ای برای ما ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان  کردستان، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور در ادامه برنامه های سفر به استان کردستان، با حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، در جمع مسئولان، اساتید و طلاب این مدرسه با اشاره به ضرورت رویکرد بین المللی حوزویان، گفت: طلبه باید با نگاه بین المللی و تمدن سازی  به درس و بحث بپردازد.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه با بیان این که امروز طلبه و حوزه های ما چاره ای ندارند به جز این که حوزه هایی بین المللی و به روز باشند، افزود: معارف اهل بیت علیهم السلام تنها برای شیعه یا مسلمانان نیست، بلکه گنجیه ای معرفتی برای تمام انسانها است و باید گفت که معارت قرآنی ما معارفی جهانی و تراز تمدنی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که حوزه ها و علما در طول تاریخ بین المللی بوده اند و رویکرد فراملی داشته اند، اظهار کرد: حوزه های علمیه که رسالت دینی و محتوای دینی دارند، امروز در بستر انقلاب اسلامی قرار گرفته اند که این امر افق های تازه ای برای ما ایجاد کرده است.

 مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور، دین را عنصری مهم و تعیین کننده در عرصه های بین المللی دانست و تصریح کرد: اقتدار و عزت امروز دنیای اسلام و انقلاب اسلامی که با آن مواجه هستیم، این است که هیچ اتفاقی در منطقه روی نمی دهد مگر اینکه انقلاب اسلامی و حزب الله یا همان جبهه مقاومت در آن حضور داشته باشند.

مدیر عامل خبرگزاری رسمی حوزه با اشاره به این که در گذشته دو بلوک شرق و غرب دنیا را اداره می کردند ولی امروز بلوک شرق از بین رفته و بلوک غرب نیز در حال افول است و از درون با مشکلات عدیده ای روبروست، ادامه داد: با این وجود بلوک غرب یا همان نظام لیبرال دموکراسی همچنان دارای قدرت مالی و اقتصادی است، ولی با این وجود بازهم غرب و آمریکا آن قدرت پیشین خود را ندارند.

وی ادامه داد: در یک برهه تاریخی رژیم جعلی اسرائیل در یک جنگ شش روزه تمام جهان اسلام را شکست داد، ولی امروز با قدرت گرفتن جبهه مقاومت در منطقه این رژیم اشغالگر در شهرک ها با کشیدن دیوارهای حائل بلوکی خود را محصور کرده است. ان شاء الله به فرموده مقام معظم رهبری پرونده رژیم منحوس اسرائیل تا بیست سال آینده در هم می پیچد و اثری از آن نمی ماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به اینکه بشر از مکاتب فکری و دینی بسیار به شدت خسته شده، اظهار داشت: امروز بشر تشنه معارف دینی است و این هنر ماست که دین و معارف اهل بیت علیهم السلام را به جهان منتقل کنیم.

این کارشناس برجسته بین الملل اضافه کرد: امروز دنیا به عصر ارتباطات تبدیل شده است و می توانیم با کمترین هزینه با سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم، البته باید بگوییم که امروزه نه این که خوب است بین المللی شویم، بلکه بین المللی شده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری یادآور شد: امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب در آستانه یک تمدن جدید در جهان هستیم، لذا طلبه های ما ولو اینکه زبان ندانند باید با شرایط جهان آشنا باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha