چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کانون طلاب

حوزه/ حجت الاسلام فعال گفت: گردهمایی ۶۰۰دبیر کانون طلاب خواهر و برادر جمعیت هلال احمر سراسر کشور با هدف تبیین و تعریف نقش اجتماعی طلاب در جامعه و ارتقای مهارت های امداد روحانی در صحنه حوادث برگزار شد.

حجت الاسلام احمد فعال در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در سازمان جوانان خود کانون هایی را برای ایجاد تشکل های امداد و نجات همچون کانون های دانش آموزی دانشجویی و روستایی و  کانون طلاب راه اندازی کرده است .

وی ادامه داد: کانون طلاب به این صورت است که درمدارس علمیه طلاب نامزد شده  و پس از رای گیری، شورایی تشکیل می شود و دبیرانی برای کانون طلاب جمعیت هلال احمرمشخص می شوند.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اصفهان  افزود: در حال حاضر اصفهان میزبان دبیران کانون های طلاب حوزه های علمیه برادران به تعداد 250 نفر از همه استان های کشور به غیر از استان البرز است که به مدت 3 روز در اردوگاه شهید بهشتی حضور دارند، همچنین مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان ها، معاونین امور طلاب حوزه های علمیه کشورو معاونین جوانان جمعیت هلال احمر سراسر کشور نیز در کنار دبیران در این اردوی «نشاط و امید» حضور داشتند.

وی ادامه داد: در بخش اول اردو که ویژه کانون طلاب برادران است 400 نفر حضور داشته و در بخش دوم دبیران کانون طلاب حوزه های علمیه خواهران به تعداد قریب به 150 نفر به مدت دو روز حضور خواهند یافت.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اصفهان، تشریح کرد: در این اردوی آموزشی  که به صورت کارگاهی برگزار می شود، به امر تدوین نقش اجتماعی طلاب در جامعه و ریز موضوعات از جمله نقش اجتماعی طلاب از مشروطه تا انقلاب اسلامی، اخلاق در تبلیغ، استفاده از توانمندی های رسانه در تبلیغ و کارگاه امداد و حمایت روحی در حوادث طبیعی با رویکرد استفاده از درس آموخته های زلزله های اخیرچون کرمانشاه پرداخته می شود.

وی اذعان کرد: در کنار این مباحث آموزشی، برنامه های فرهنگی نیز برای دبیران کانون طلاب جمعیت هلال احمر تدارک و برنامه ریزی شده که می توان به حضور در کنار مزار شهید حججی، حضور در گلستان شهداو تجددید عهد با شهدا، بازدید از مجموعه تخت فولاد و آشنایی با عالمان بزرگ دینی و میدان امام راحل و مدارس قدیمی علمیه شهر اصفهان اشاره کرد..

حجت الاسلام فعال با بیان اینکه در حال حاضر اصفهان 42 مدرسه علمیه برادران و 52 مدرسه علمیه خواهران دارد  که در کنار آنها مدارس شهر کاشان و آران و بیدگل که ذیل مرکز مدیریت حوزه علمیه قم هستند نیز اضافه می شود، گفت: تفاهم نامه ای با مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان شده که طبق آن از توانمندی تشکل های طلاب در مدارس استفاده شد به این نحو که شورای طلابی که در هر مدرسه وجود دارد نیزبه عنوان یک کانون طلاب در جمعیت هلال احمر فعالیت کند

وی ابراز کرد: تمامی مدارس علمیه اصفهان بالقوه دارای کانون طلاب  هلال احمر هستند، ولی در حال حاضر تعداد کانون طلاب بالفعل 20 کانون هستند که براین اساس در زلزله کرمانشاه، اصفهان  فعال ترین استان در عرصه حضور طلاب در صحنه امداد و نجات و امداد روحی مشخص شد که امروز برکات  این کانون ها امروز برهمگان مشخص شده است.

حجت الاسلام فعال عنوان کرد: براساس تاکیدات نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور حجت الاسلام والمسلمین معزی، امروز در عرصه امداد و نجات نیاز به عالمان دینی داریم، عالمان دینی که از جنس جمعیت هلال احمر باشند و با امداد و نجات آشنا و آگاهی کامل به ماموریت های هلال احمر داشته باشند، لذا کانون های طلاب باید تقویت شوند

وی اضافه کرد: به اذعان رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور، کانون طلاب از جمله کلیدی ترین کانون ها در جمعیت هلال احمر محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha