جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: در اقتصاد بايد ابتدا سند چشم انداز کلان جمهوري اسلامي در شرايط بحران و غير بحران طراحي شود، سپس بانک اطلاعاتي قوي، سيال و پويا به رصد وضع موجود پرداخته و سامانه مديريت جهادي داير شود و برخوردهاي بازدارنده ملي در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادي صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در آیین اختتامیه پنجمین دوره گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی اقتصاد مقاومتی 1435 که به صورت مشترک از سوی قرارگاه علمی شهید احمدی روشن، بسیج دانشجویی و مرکز گام، در اردوگاه سید الشهدا(ع) آبعلی برگزار شد، ضمن تبریک ویژه دهه ولایت به جایگاه انقلاب اسلامی و ظرفیت های ویژه آن پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت تحول آفرین بنیادی در تاریخ معاصر است و از سنخ انقلابات ناسیونالیستی یا مکاتب مختلف ایجاد کننده انقلاب در قرن 19 و 20 نیست و از سنخ بعثت انبیاء و تجلی بخش تمامی مظاهر اسلام در شرایط کنونیست .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه جوهر انقلاب اسلامی با جنبش های مصر، کوبا، شیلی، روسیه و دیگر جغرافیای سیاسی جهان متفاوت است، اظهار کرد: ماهیت آن انقلاب ها دارای بعد خاصی مانند اقتصادی یا حس ملی گرایی یا اندیشه های تفکرات نواندیشی مثل لیبرالیسم یا سکولار بود، اما انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب آسمانی تجلی بخش دستورات الهی در زمین بوده و تحقق بخش زندگی دنیوی و اخروی انسان می باشد.

وی با توجه به توطئه های فراوان که  علیه انقلاب اسلامی ایران انجام داده اند، افزود: تحولاتی که در بلوک شرق و غرب انجام می شد، نقطه اشتراکی داشته که در آن ریل ها به هم می رسیدند و آن هم دین زدایی و پایان اندیشه های دینی و حکومت های دینی است که از جهت تئوریک بسیار در مراکز معماری اندیشه های جهانی کوشیدند این را تلقین کنند و هم در سیاست، نگاه دینی را از مدیریت حذف کرده و از آن پس تمام مکاتب اجتماعی و اقتصادی به عنوان دین زدایی جایگزین و در مدیریت، سکولار غالب شد که به همین دلیل در جغرافیای جهان، انقلابی از سنخ دین نبود و به همین علت حمله و هجمه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: مدیریت اجرایی دینی کارآمدترین مدل مدیریت است و مناظرات و سخنرانی های فراوانی انجام می شد ولی به علت جو غالب جهانی ناموفق بود.

امام جمعه بوشهر ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با حد وسط منطقی یقینی تمام نظریه پردازان غرب را به این رساند که تمام اندیشه های مدیریت سکولار، اشتباه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: از جمله پیشرفت های مهم انقلاب اسلامی، پیشرفت بر اساس دانش و دانایی، پیشرفت عدالت به عنوان اصل اول مدیریت اسلامی، پیشرفت پایدار و جامع دینی بر اساس نگاه به انسان از دیدگاه آسمانی و نگاه به جامعه به عنوان بستری برای رشد و آرامش که آمال و آرزوی همه انسان هاست، می باشد.

وی در رابطه با مذاکره با آمریکا، افزود: مذاکره با آمریکا یعنی مذاکره با موجودی که ماهیتا  نقطه مقابل ماست که هدفش امتیازگیری و امتیاز ندادن و پا روی گلو گذاشتن است که شاید استراتژی هایشان گاهی تغییر کند ولی نگاه و منطقشان همیشه همین است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نکات مهمی را در رابطه با جنگ اقتصادی یادآور شد و اظهار کرد: یکی از انواع تهاجم نرم، جنگ اقتصادی است که در جریان فتنه دشمن هجمه کرد، در علم و فناوری ما را از تحصیلات عالیه محروم کرد و گزاره ها و داده های علمی خود را به ما ندادند  ولی جوانان ایران در یک اقدام حماسی توطئه های آن ها را خنثی کردند.

وی افزود: در هيچ نقطه اي از جهان تهاجم اقتصادي موثر واقع نشده مگر آن که کشور در عرصه مقاومت اقتصادي دچار ضعف و وادادگي بوده و نگاه مسئولان و طراحان اقتصادي، نگاه تسامح با جنگ اقتصادي باشد و مقاومت نباشد و همچنين نگاهشان عرضه سرزمين اقتصادي کشور به مهاجمان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، تنها راه برون رفت از وضع اقتصادي موجود را سياست هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: همان طور که در نبرد، علوم و فنون لازم است، در اقتصاد نيز چنين است و بايد ابتدا سند چشم انداز کلان جمهوري اسلامي در شرايط بحران و غير بحران طراحي شود، سپس يک بانک اطلاعاتي قوي، سيال و پويا به رصد وضع موجود پرداخته و يک سامانه مديريت جهادي در اقتصاد داير شود، زيرا در عرصه جنگ اقتصادي، مدير اقتصادي جهادي لازم است. و سپس بايد برخوردهاي بازدارنده ملي در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادي صورت گيرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: بايد نگاهمان جوان محور باشد، زیرا جوانان  ما تمدن آفریدند و همچنین ظرفيت هاي اصلي انقلاب از ديدگاه مقام معظم رهبري جوانان بوده و بسياري از چالش هاي بدست جوانان حل مي شود.

گفتنی است، در پایان مراسم نیز از تیم های برتر هرحوزه تقدیر به عمل آمد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha