جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با تاکید بر اینکه طلبه امروز باید یک طلبه بین المللی باشد، تصریح کرد: در برنامه جدید آموزشی، همه طلاب ملزم به آموزش و یادگیری زبان عربی شده اند، زیرا امروز ما مخاطبان بسیاری در خارج از ایران داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم سال تحصیلی جدید طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در این مراسم اظهار داشت: از همه کسانی که برای ارتقا حوزه ها و مدارس علمیه تلاش می کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: افتخار طلبگی امری تصادفی نیست که اکنون نصیب شما شود، زیرا قرآن کریم می فرمایند که هیچ چیزی در این عالم تصادفی نمی باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ما بر سر سفره اعمال خود نشسته ایم، گفت: اگر نگاهی به تاریخ اسلام داشته باشیم متوجه می شویم که این دنیای کنونی اسلام با اسلام گذشته بسیار متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری با اشاره به این که دنیای اسلام در چند قرن اخیر ضعیف ترین دوران ها را گذرانده و در سرنوشت خود تاثیری نداشته، با وجود اینکه بخش اعظمی از جمعیت جهان مسلمان بودند، افزود: در جنگ جهانی دوم بیش از 70 میلیون انسان کشته شد. در این جنگ مسلمانان حضور و مشارکتی نداشتند و تنها متحدین و متفقین درگیر بودند ولی با این حال هزینه این جنگ خانمانسوز از طریق کشورهای اسلامی پرداخت شد تا حدی که در آن زمان قطعی سراسری کشور ایران را فرا گرفت و بیش از 4 میلیون نفر بر اثر گرسنگی و بیماری جان خود را از دست دادند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: با وجود اینکه ایران در این جنگ حضوری نداشت، ولی سران پیروز جنگ جهانی دوم یعنی همان متفقین در سفارت روسیه در تهران، نقشه کشورهای جهان را ترسیم کردند.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه در ادامه به تشکیل رژیم جعلی اسرائیل اشاره و بیان کرد: پس از جنگ جهانی دوم، کشورهای غربی اقدام به کوچاندن یهودیان به قلب جهان اسلام و تشکیل کشور جعلی اسرائیل نمودند و قدس که اولین قبله گاه مسلمین جهان بود را تسخیر کردند و فلسطینیان را از کشور خود بیرون راندند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کشورهای اسلامی نزدیک به 200 سال در عرصه های جهانی تماشگران بازیگران میدانی بودند که منافع این بازی را دیگران می بردند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: دو بلوک شرق و غرب دارای وجه اشتراکی بودند و آن غارت جهان اسلام بود و ما مسلمانان از حقوق طبیعی خود محروم بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری به موج بیداری در جهان اسلام اشاره کرد و بیان داشت: با وجود تمام بلاهایی که بر سر کشورهای اسلامی توسط شرق و غرب آمد، موج بیداری در کشورهای اسلامی آغاز شد تا حقوق مسلمانان ایفاد شود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: در این میان فقیهی از حوزه علمیه قم برخاست و بحث ایجاد حکومت اسلامی را مطرح کرد و در اوج ناباوری همه، این انقلاب یعنی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داد و از همان ابتدای انقلاب، کشورهای استکباری از ترس منافع خود به دنبال سرنگونی این نظام نوپا برآمدند.

وی تاکید کرد: از همان روزهای نخست انقلاب کشورهای استکباری جنگ هشت ساله را علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی به راه انداختند و همراه آن تحریم ها را نیز اعمال کردند و امروز این تحریم ها را به نهایت رسانده اند ولی بازهم نتوانستند ملت و این نظام را تضعیف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری ادامه داد: امروز اقتدار و توان جمهوری اسلامی با ابتدای انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست و همین امر باعث ترس و وحشت دول استکباری شده است، با این وجود بازهم می توانستیم از این پیشرفته تر باشیم که بخشی از این امر متوجه کم کاری های خودمان می شود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه امروز وضعیت اسرائیل نسبت به دهه های گذشته بسیار تغییر کرده است، گفت: روزهای قدرت نمایی اسرائیل به پایان رسیده است، به طوری که یهودیان این کشور جعلی با کشیدن دیوارهای حائل بلوکی به ارتفاع 4 متر خود را در شهرک ها مخفی و محصور کرده اند که این نشان می دهد که عمر این رژیم رو به پایان است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اظهار کرد: به فضل الهی  و به فرموده امام خامنه ای تا کمتر از بیست سال آینده اثری از رژیم جعلی اسرائیل در جهان اسلام باقی نخواهد آمد.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود می فرمایند که ما در آستانه و آغاز یک تمدن سازی نوین هستیم، لذا این امر وظیفه شما طلاب را چند برابر کرده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بر لزوم برنامه ریزی طلاب برای مطالعه اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی می فرمایند که اگر بنده در حوزه های علمیه حضور داشتم طلاب را مکلف می کردم که کتاب های شهید مطهری را مطالعه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت انس طلاب با قرآن کریم، بیان داشت: امروز طلاب باید با قرآن مانوس باشند و به حفظ و تفسیر این کتاب آسمانی توجه ویژه ای داشته باشند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: طلاب باید به جز کتاب های درسی، کتاب های غرب شناسی را مطالعه کنند و با وضعیت روز دنیا آشنایی کاملی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری عنوان کرد: یکی دیگر از کارهایی که طلاب باید همیشه مدنظر داشته باشند، برنامه ریزی است، زیرا با این کار می توانند وقت های خود را مدیریت کنند.

مدیر عامل خبرگزاری رسمی حوزه بیان داشت: یکی دیگر از ویژگی طلاب این است که باید اهل تعامل و ارتباط با جامعه پیرامون باشند و برای افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان وقت بگذارند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تاکید کرد طلبه واقعی و انقلابی باید هم مطالبه گر باشد و هم پاسخگو و مهمتر از اینها تقوا و شان تربیتی برای طلاب است.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه با تاکید بر اینکه طلبه امروز باید یک طلبه بین المللی باشد، عنوان داشت: در برنامه جدید آموزشی، همه طلاب ملزم به آموزش و یادگیری زبان عربی شده اند، زیرا امروز ما مخاطبان بسیاری در خارج از ایران داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha