شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، در نشستی با نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: بیش از ۴ هزار طلبه زباندان در کشور شناسایی شده اند که ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت های بین المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور، تعامل با مراکز علمی جهان را از مسائل مهم حوزه های علمیه برشمرد و گفت: در حال حاضر حوزه علمیه در بسیاری از همایش های علمی داخلی و خارجی حضوری فعال دارد، در حالی که در گذشته این گونه نبود.

وی در ادامه با اشاره به این که در کشوری مانند انگلیس 500 مسجد و حسینه و 200 روحانی مستقر فعالیت دارند، افزود یکی از کارهای مهمی که در این سال ها توسط حوزه های علمیه کشور انجام شده، ارتباط گیری با مذاهب دیگر در جهان است. به طور مثال دفتر تعامل حوزه قم و نجف را ایجاد کرده ایم. همچنین با واتیکان، ارتدوکس های روسیه، کاتولیک ها و... نیز دیدار و گفتگوهایی داشته ایم که این امر منجر به تعامل بین ادیانی می شود.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار طلبه زبادان در کشور شناسایی شده اند که ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت های بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به اینکه به دنبال تقویت سایر نهادهای حوزوی هستیم، بیان داشت: سال گذشته حوزه علمیه در چندین نمایشگاه معتبر کتاب حضور فعال داشته، همچنین به دنبال راه اندازی جشنواره امام موسی صدر هستیم.

وحدت شیعه و سنی در کردستان

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این دیدار بیان داشت: خوشبختانه وضعیت وحدت بین برادران اهل سنت و اهل تشیع بسیار مناسب است و از این حیث مشکلی در منطقه نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: حوزه و مدارس علمیه در استان کردستان نیازمند حمایت های مالی و معنوی بیشتری هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha