جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ در روایتی آمده است که خدای متعال فرمودند که رضای من در گرو رضایت بندگان من است؛ لذا طبق این روایت شریف اگر کسی می خواهد خدای متعال از او راضی باشد باید رضایت مردم را کسب کند و گرهی از مشکلات آنان باز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار رئیس بانک قوامین کشور و هیئت همراه که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مردم و پاداش  هایی که از سوی خدای متعال برای این کار در نظر گرفته شده، گفتند: خدمت رسانی و حل مشکلات مردم از بزرگترین عباداتی است که هر شخص می تواند انجام دهد و در روایات اهل بیت(ع) پاداش های زیادی برای این کار در نظر گرفته شده است.

معظم له افزودند: در روایتی آمده، خدای متعال فرمودند، رضای من در گرو رضایت بندگان من است، لذا طبق این روایت شریف اگر کسی می خواهد خدای متعال از او راضی باشد، باید رضایت مردم را کسب کند و گره ای از مشکلات آنان باز کند.

ایشان با بیان این که باید همواره مراقبت و دقت کنیم که آیا رشد کرده ایم یا نه، خاطرنشان ساختند: باید سال به سال رشد و موفقیت ما بیشتراز قبل باشد؛ چرا که مطابق روایات اگر کسی حتی دو روزش مثل هم باشد، زیانکار است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تاکید کردند: اگر کسی دلسوز دیگران باشد مردم نیز برای او دلسوزی خواهند کرد و این بیان در میان مردم فراوان رایج است که "رحم کن تا به تو رحم شود".

معظم له با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و فرعون گفتند: وقتی فرعون غرق شد خدای متعال به حضرت موسی(ع) فرمود؛ اگر فرعون من را صدا می زد و از من کمک می خواست من کمکش می کردم، چرا که او چون مخلوق من است من او را دوست دارم که این داستان نشان دهنده محبت و رحمت بی انتهای خدای متعال است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha