پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حمید ارشاد

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: روز عید غدیر ۵۰ طلبه از شهرستان‌های خوی، سلماس، میاندوآب و شاهین‌دژ معمم می‌شوند.

حجت‌الاسلام حمید ارشاد در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه روز عید غدیرخم مراسم عمامه‌گذاری در شهرستان‌های میاندوآب، شاهین‌دژ، سلماس و خوی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این مراسم حدود ۵۰ نفر از طلبه‌های سطح استان به لباس روحانیت ملبس می‌شوند.
 
وی با بیان این که این طلبه‌ها دوره‌های بدو طلبگی و کلاس‌های آموزشی را با موفقیت پشت سر گذاشته و در مصاحبه مدارس خود نمره قبولی گرفته‌اند، افزود: این طلبه‌ها از پایه‌های پنج، شش و هفت حوزه‌علمیه هستند و به طور کلی طلبه‌ها پس از گذراندن پایه پنج طلبگی، معمم می‌شوند.
 
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سطح استان یک هزار و ۲۰۰ طلبه در پایه‌های یک تا ۱۰ مشغول یادگیری علوم دینی هستند، عنوان کرد: همچنین در سطح استان ۱۰۰ مبلغ طرح هجرت و ۳۰۰ مدرسه امین با بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و ۱۰۰ استاد حکم‌دار با مجوز تدریس وجود دارند.
 
وی با بیان اینکه وظیفه مبلغان طرح هجرت حضور و استقرار در روستاها، شهرها و محلات فاقد روحانی و پاسخ به سوالات شرعی مردم ساکن این مناطق است، تصریح کرد: این مبلغان همچنین کلاس‌های آموزش قرآن، نماز، احکام و معارف دینی را به مردم یاد می‌دهند و امسال درخواست شده که این مبلغان در مدارس نیز حضور یافته و به سوالات به روز و شرعی دانش‌آموزان پاسخ دهند.
 
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha