پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
الصالح

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح بحرینی معاون دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین گفت: حکومت آل خلیفه با حکومت آل سعود جز در اسم فرقی ندارد و اصل هر دوشان یکی است.. اعدام مومنین و قتل آنها و محاربه با آنها از بدیهیات سیاسی عربستان سعودی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» در ادامه جنایات عربستان سعودی در منطقه سریال کشتارها و اعدام های فعالان حقوق بشری و سیاسی در عربستان از یک سو و بازداشت و شکنجه زندانیان در بحرین ادامه دارد در همین راستا خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با شیخ عبدالله الصالح روحانی بحرینی و معاون دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین به گفت وگو پرداخته است.

 

نظر شما در خصوص فتنه انگیزی عربستان سعودی برای اعدام فعالان سیاسی و حقوقی که در آن سابقه طولانی دارند چیست؟

نظام عربستان سعودی نظامی بربری و تروریستی متکی بر نیروی ظلم و متهور است که کارش کشتار و تبعید و مصادره حقوق مردم است. اعدام مومنین و قتل آنها و محاربه با آنها از بدیهیات سیاسی عربستان سعودی است و این حکومت به ثبت کامل جنایت ها ضد مومنین و مخالفان و فعالان سیاسی و بی گناهان در طول تاریخ سیاهش مشهور است ، که یکی از این جنایت هایش در حق فقیه شهید شیخ نمر باقر النمر و دوستان ایشان و سایر مظلومان بود.فتنه انگیزی و تحریک برای اعدام زن فعال دینی اسراء الغمغام و همسرش و 4 مرد دیگر موضوع جدیدی در تاریخ این خانواده مجرم و دارای فعالیت های استعماری نیست.

نظرتان در خصوص مرگ تدریجی که در انتظار زندانیان در زندان های بحرین است و جنایت های ضد بشری در زندان های آل خلیفه چیست؟

حکومت آل خلیفه با حکومت آل سعود جز در اسم  فرقی ندارد و اصل هر دوشان یکی است که اصلشان عبارت است از قبیله های مجهول الهویه و غیر معروف در شبه جزیره عرب حال آنکه ادعا می کنند و خود را به قبائل عربی منسوب می داند. افرادی بی ارزش و مجعول که اقداماتشان تابع دشمنان امت عربی و اسلامی هست که مهمترین این دشمنان انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.بنابراین جنگ علیه شهروندان شریف و بی گناه در بحرین و سختگیری علیه ایشان از این حکومت بعید و شگفت نیست تلاش برای مرگ تدریجی آنها ، انتقام گرفتن از زندانیان و  تحقیر انسانیتشان با هر وسیله ممکن ادامه دارد.

 

روابط بین حکومت بحرین و دولت قطر در حال حاضر چگونه است و دلیل اختلاف بین این دو دولت چیست؟

روابط حکومت آل خلیفه با قطر به تبعیت از آل سعود و خاندان دیکتاتورها، به طور مطلق خوب نیست و دلیل اصلی آن این است که حکومت قطر می خواهد با آمریکا و انگلیس به طور مستقیم تعامل داشته باشد و نه ازطریق آل سعود، و آل سعود می خواهد خودش را سخنگوی دو لت های شورای همکاری خلیج فارس  قرار دهد و آمریکایی ها هم همه آنها را غارت می کنند و بر این اختلافات آنها را تشویق می کنند ، برای اینکه از هر دو دولت عربی دزدی کنند و بر ثروت های این کشورها و ثروت های دولت های شورای همکاری خلیج فارس تسلط پیدا کنند.

به چه دلیل رژیم بحرین استقلال بحرین را از از بریتانیا به رسمیت نمی شناسد؟

آل خلیفه توسط انگلیس به بحرین و منطقه آمد و روزی نبوده که بدون حمایت انگلیس باشند. اما  آحاد ملت بحرین اجداد و پدران ما کسانی بودند که انگلیس را ناچار به ترک بحرین کردند علی رغم ممانعت و مخالفت آل خلیفه و عدم رضایت آنها از این اقدام از این رو ملت بحرین ملتی است که 14 آگوست را روز استقلال بحرین می داند و آل خلیفه این را نمی پذیرد و حکومت آل خلیفه این پیروزی را معتبر نمی داند و از این رو به دنبال پنهان کردن این واقعیت از خاطره ها است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha