پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یمن

حوزه/ وزارت بهداشت و راه یمن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک امروز خود خواستار باز شدن هرچه سریع تر راه هوایی برای ورود دارو به یمن و انتقال مجروحین و کودکان بیمار به خارج از کشور شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وزارت بهداشت و راه یمن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک امروز خود خواستار ساخت هر چه سریعتر پُل هوایی برای ورود دارو ها به یمن و انتقال مجروحین و کودکان بیمار به خارج از کشور شد و تاکید کرد: بازگشایی فرودگاه صنعا برای نجات زندگی هزاران نفر به ویژه کودکان امری بسیار ضروری است.

دکتر طه المتوکل وزیر بهداشت یمن از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست به وظیفه خود در توقف تجاوز، رفع محاصره و ارسال هواپیما ها به همراه دارو و وسایل مورد نیاز کودکان و بیماران ومجروحان و انتقال تمامی کسانی که امکان درمان آنها در داخل وجود ندارد به خارج از کشور عمل کند.

المتوکل در کنفرانس مطبوعاتی که در بیمارستان عمومی انقلاب تشکیل شد، خواستار بازگشایی هر چه سریعتر فرودگاه بین المللی صنعا برای انتقال نجات یافتگان(کودکان وزنان) از بمباران مستقیم متجاوزین به خارج از کشور و درمان آنان شد.

کودکان یمنی، 1250 روز است که در پی بمباران جنگنده های ائتلاف عربی کشته می شوند

وی تاکید کرد: کودکان یمنی، 1250 روز است که در پی بمباران جنگنده های ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی کشته می شوند که آخرین آن کشتار بازار "ضحیان" در صعده و آوارگان شهرستان الدریهمی در استان الحدیده بود که منجر به شهادت 83 نفر  شد که 60 نفر آن کودک و 5 نفر زن بودند و بیش از 80 نفر همچنان به خاطر نبود امکانات بهداشتی در یمن و عدم انتقال آنان به خارج برای درمان به خاطر بسته بودن فرودگاه صنعا رنج می برند.

وزیر بهداشت یمن اشاره کرد: با وجود محکومیت این دو جنایت در سطح بین المللی و درخواست تحقیق شفاف و بی طرف در خصوص آن، شورای امنیت پاسخگو نیست و تحقیق را به عهده جنایتکار سپرده است.

زکریا الشامی وزیر راه یمن با تاکید بر اینکه بستن فرودگاه بین المللی صنعا، بیش از دو میلیون یمنی را از خروج از کشور برای دریافت درمان محروم کرده، اشاره کرد: بیش از 80 درصد مردم یمن از اقشار مختلف جامعه از این فرودگاه استفاده می کنند.

وی مسئولیت کامل آنچه برای کودکان یمنی از جنایت ها و کشتار اتفاق می افتد را متوجه سازمان ملل و سازمان های انسانی دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha