جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: امروز متاسفانه گسترش تجملات و مهریه های سنگین سد راه جوانان است، گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ ازدواج آسان می تواند از بهترین راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی باشد .

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه ازدواج از سنت های نیکو و مورد تاکید دین مبین اسلام است، گفت: مبلغان باید در منبرهای تبلیغی خود اهمیت این سنت پسندیده و نیکو را در جامعه بویژه بین جوانان تبلیغ و تشریح نمایند.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه با گسترش تجملات و مهریه های سنگین انجام این سنت پسندیده در بین جوانان کمرنگ شده، افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ ازدواج آسان می تواند از بهترین راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی باشد و در این خصوص مبلغان باید جوانان را با برکات ازدواج و تشکیل خانواده آگاه نمایند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه خانواده ها نیز باید مقدمات برگزاری مراسم ازدواج بی تکلف را برای جوانان آماده نمایند، اظهار کرد: خانواده ها باید به دور از تشریفات و سخت گیری های بی مورد جوانان را به امر ازدواج و تشکیل خانواده ترغیب نمایند .

حجت الاسلام موسوی تبلیغ و ترویج ازدواج آگاهانه و آسان از رسانه ملی را از دیگر راهکارها برای تحقق ازدواج آسان در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: فعالان رسانه ها باید بامعرفی زوجینی که ازدواج آسان داشته اند جوانان را به امر تشکیل خانواده ترغیب و تشویق کنند.

وی ادامه داد: مبلغان تلاش نمایند تا با بهره گیری از آیات و روایات و همچنین بیان سیره زندگانی اهل بیت(ع) راهکارهای ازدواج آسان را در جامعه تبلیغ نمایند و در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه همت جهادی داشته باشند .

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد در پایان گفت: مبلغان و فعالان فرهنگی نقشی کلیدی در تحقق ازدواج جوانان دارند و باید با اخلاص، سعه صدر و دلسوزی این رسالت خود را انجام دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha