جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
باقر درویش

حوزه/ باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین با انتشار یک توئیت گفت: مؤسسه ملی حقوق بشر بحرین با گزارش های دروغین و گمراه کننده در سرپوش گذاشتن بر اوضاع وخیم زندان ها در بحرین دست دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین با انتشار یک توئیت، گفت: مؤسسه ملی حقوق بشر بحرین با گزارش های دروغین و گمراه کننده در سرپوش گذاشتن بر اوضاع وخیم زندان ها در بحرین دست دارد.

وی افزود: وخامت اوضاع در زندان ها به تمام چهار زندان رسمی کشور کشیده شده است، اما در زندان مرکزی "جو" و "الحوض الجاف" شدیدتر است.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین گفت: بر اساس گزارش دادستان عمومی، حداکثر گنجایش زندان جو 1200 نفر است در حالی که تعداد زندانیان این زندان به 1600 نفر می رسد و تعداد زیادی از این زندانیان نیز دست به اعتصاب زده اند و 1100 نفر در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته اند و اعتراضات برخی محکومان در این زندان ها نیز با استفاده از اسلحه ساچمه‌ای و گاز اشک آور و بمب های صوتی سرکوب شده است.

درویش ادامه داد: مقامات امنیتی بحرین دائما در تلاش هستند وسائل و ابزارهای شکنجه جدیدی به دست بیاورند و در این راستا یکی از جدیدترین روش های شکنجه آنها محروم ساختن زندانیان از حق درمان و دارو است.

وی تاکید کرد چهار روزنامه رسمی کشور و دادستان عالی کشور و مؤسسه ملی حقوق بشر بحرین و وزارت امور خارجه کشور با گزارش های گمراه کننده ای که به سازمان ملل ارائه می کنند، در سرپوش گذاشتن بر اوضاع وخیم زندان ها شریک هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha