جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام همتیان - تهذیب حوزه قم

حوزه/ قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید به طلاب علوم دینی توصیه کرد: شما طلبه ها باور هایتان را تقویت کنید، اگر کسی با باور به خدا و امام زمان(عج) وارد حوزه شد دیگر دچار بحران هویت،ترس و سردرگمی نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 97-98 مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم، با اشاره به مساله موعظه و جایگاه نصیحت در اسلام بیان داشت: موعظه یعنی بیان مساله ای که مسبوق به علم است.

وی با اشاره به آیه « فَذَکِّرْ إِنْ نَفَعَتِ الذِّکْري » تصریح کرد: قرآن کریم کتاب ذکر و موعظه است و زمانی که دم از خدا، معاد و مسایل اخلاقی می زند برای تذکر است و نفس نبی مکرم اسلام(ص) نیز تذکر دهنده است و باید این را بدانیم که ما نیاز به تذکر و یادآوری داریم.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان گفت: در گذشته  در روستا ها مرسوم بود که غلام ها و نوکران در سال جدید عهد نوکری خود را با اربابشان تازه می کردند.

وی ادامه داد: ما سرباز امام زمان(عج) و نوکر درگاه الهی هستیم، اگر تازه وارد حوزه علمیه شده ایم، باید عهدی محکم با امام زمان(عج) ببندیم و اگر برای سال تحصیلی جدید پا به این مکان مقدس گذاشته ایم عهدی مجدد با ولی خدا امام زمان(عج) ببندیم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به مساله میثاق با طلبگی تبیین کرد: تجدید میثاق با خدای تعالی بدین معنا است که بدانیم چرا واردحوزه شده ایم و چه می خواهیم بکنیم.

وی افزود: تکیه به خدای تعالی و همچنین تجدید میثاق با ولی خدا کار کمی نیست، امام حسین(ع) در کربلا و در گرما گرم جنگ که دشمن بر لشکر ایشان احاطه پیدا کرده بود و اکثر افراد امام حسین(ع) شهید شده بودند به اهل بیت(ع) خود گفت خدای تعالی حامی و حافظ ما است و این کلمه سبب رضایت اهل بیت ایشان شد، آری خدای تعالی حامی و حافظ طلاب است.

قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید به طلاب علوم دینی اینگونه توصیه کرد: طلبه ها باور هایتان را تقویت کنید، اگر کسی  با باور به خدا و امام زمان(عج) وارد حوزه شد دیگر دچار بحران هویت،ترس و سردرگمی نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: عزیزان سعی کنید که برای خدای تعالی و امام زمان(عج) کار کنید، باید با خودتان کار کنید، بعضی از علما بعد از 70 سال مبارزه با نفس به مقام والا دست یافتند.

 حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: اگر کسی عبادات را به نحو احسن و با نیت الهی انجام دهد خدای تعالی نیز به او بهترین نعمت هایش را عطا می کند.

وی در ادامه با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) خاطرنشان ساخت: برادران یوسف(ع)  او را که نبی خدا بود به کالایی ناچیز فروختند، طلبه ها شما خودتان را به کالای ناچیزی همچون هوای نفس و گناه نفروشید.

این استاد حوزه علمیه گفت: زندگی طلبگی کالایی است که با هیچ چیز قابل معاوضه نیست، آری خدمت گزاری به خدای تعالی و امام زمان(عج) سبب کامل شدن انسان می شود.

وی با اشاره به اهمیت اخلاص در زندگی طلبگی بیان داشت: طلبه ها اخلاصتان را بالا ببرید، آیت الله بهجت(ره) می فرمود، اعمالتان را برای خدای تعالی انجام دهید که در روز نا توانی کمکتان کند و الا بشر همانند خود ما که نمی تواند برای ما کاری بکند.

وی در پایان گفت: ما نباید فراموش کنم که پدر و مادران ما با زحمات فراوان و با هدف خدمت گزاری به خدای تعالی و امام زمان(عج) بزرگ کرده  اند.

بر پایه این گزارش در پایان مراسم: از 11 نفر از ممتازین تحصیلی نوبت دوم سال تحصیلی 96-97 با حضور حجت الاسلام و المسلمین همتیان و اساتید مدرسه تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha