چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، عید غدیر را فرصتی برای تقویت وحدت مسلمین دانست و گفت: برای پیروزی در مقابل دشمنان اسلام باید شیعه و سنی همه باهم متحد شویم تا مسلمانان بر همه عالم بزرگی و سروری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت ‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جشن بزرگ عید غدیر اهواز، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص)، حضرت علی(ع) را دروازه ورود شهر علم خوانده است، اظهارداشت: عید غدیر، روز وحدت و همبستگی مسلمانان به ویژه شیعیان است که باید آن را پاسداشت.

وی با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا»، تصریح کرد: منظور از عبارت «بِحَبْلِ» در آیه فوق امام علی(ع) است؛ چراکه در روز عید غدیر با انتصاب حضرت علی(ع) که از سوی پیامبر اکرم(ص) به عنوان جانشین وی معرفی شد، دین خدا کامل گردید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد و گفت: با توجه به این آیه مسلمانان به اتحاد و یکپارچگی و چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت شده‌اند؛ به همین دلیل ایام غدیر می‌تواند فرصتی برای اعلام همبستگی با آحاد اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اظهار ناراحتی از نبود اتحاد لازم میان مسلمانان، تصریح کرد: اتحاد مسلمانان علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان اسلام ضروری است.

آیت الله موسوی جزایری در پایان با تأکید بر اهمیت اتحاد مسلمانان اعم از شیعه و سنی، خطاب به برادران اهل سنت، اظهار داشت: برای پیروزی در مقابل دشمنان اسلام باید شیعه و سنی همه باهم متحد شویم تا مسلمانان بر همه عالم بزرگی و سروری کنند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha