پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مظاهری

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری خطاب به طلابی که معمم شدند، گفتند: ما از قرآن به تکرار متوجه می شویم که در خلوت، در جمع، بر روی منبر، در حجره، تبلیغ و چه برای غیر تبلیغ در محضر مقدس امام زمان(عج)، هستیم و باید ادب حضور مراعات شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری، شب عید غدیر در جشن عمامه گذاری  طلاب حوزه علمیه اصفهان اظهار کردند: عید غدیر بالاتر از همه اعیاد است و عیدالله الاکبر است، لذا این مراسم از این نظر فوق العاده تقدس دارد و از طرف دیگر تقدسی به دلیل عمامه گذاری سربازان امام زمان(عج) داراست.

معظم له افزودند: سربازان امام زمان(عج)، می خواهند از طرف حضرت درجه و مقام بگیرند و سرباز درجه دار امام عصر(عج) شوند؛ طلاب باید بدانند بعد از عمامه گذاری وظیفه سنگین تری پیدا می کنند و مروج اسلام عزیز زیر نظر امام زمان(عج) خواهند بود.

این مرجع تقلید عنوان کردند: یکی از وظایف سنگینی که برای ما طلبه ها هست و بزرگان گذشته به این وظیفه خیلی اهمیت می دادند، این است که ما از طرف امام زمان(عج) یک وظیفه داشته و باید به آن عمل کنیم و آن ترویج دین اسلام هم از نظر رفتار و گفتار است و اینکه وجود ما  در هر حالت ترویج دهنده اسلام باشد.

ایشان خاطرنشان کردند: نقل شده است مرحوم نایینی وقتی برای اولین بار منبر رفتند، گریه کردند و فرمودند «این جایگاه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است» و این اهمیت و توجهی است که طلاب معمم باید داشته باشند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شناخت وظیفه و عمل به آن به نحوی که امام زمان(عج) از ما راضی باشند، بسیار مهم است، گفتند: بزرگان دینی هفته ها برای کسب معرفت لازم بابت حضور روی منبر و ترویج دین ریاضت می کشیدند و حتی نقل است که امام راحل برای رفتن به منبر همیشه یک تلاطم درونی داشتند.

معظم له خطاب به طلابی که معمم شدند، اظهار کردند: ما از قرآن به تکرار متوجه می شویم که در خلوت، در جمع، بر روی منبر، در حجره، تبلیغ و چه برای غیر تبلیغ در محضر مقدس امام زمان(عج)، هستیم و باید ادب حضور مراعات شود.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کردند: امام راحل بارها می فرمودند عالم محضر خداوند است و ما در محضر خداهستیم و ادب حضور باید حفظ شود، بنابراین طلبه بداند که باید ادب حضور را رعایت کند و این از اوجب واجبات است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha