پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان اینکه حقوق پایمال شده امیرالمؤمنین(ع) باید برای دنیا بیان شود، خطاب به حقوقدانان تاکید کرد: حق پایمال شده حضرت علی(ع) در ۱۴۰۰ سال قبل تاکنون باید با تشکیل یک مرکز حقوقی بین المللی در دنیای اسلام ستانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسینی قزوینی شامگاه چهارشنبه در همایش نکات حقوق شهروندی که به مناسبت عید غدیر خم و تقدیر از فعالان مؤسسه حقوقی حصا و فعالان MS استان قم برگزار شده بود، در سخنانی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، گفت: غدیر رویداد کوچک و تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه فصل جدیدی از تاریخ اسلام است که با اعلام ولایت امام علی(ع) رسالت نبی مکرم اسلام(ص) برای همیشه بیمه شد.

وی با بیان اینکه حقوق پایمال شده امیرالمؤمنین(ع) باید برای دنیا بیان شود، خطاب به حقوقدانان تاکید کرد: حق پایمال شده حضرت علی(ع) در ۱۴۰۰ سال قبل تاکنون باید با تشکیل یک مرکز حقوقی بین المللی در دنیای اسلام ستانده شود.

رئیس سابق شبکه ماهواره ای ولایت  افزود: امام علی(ع) در خطبه سوم نهج البلاغه آورده‌اند که  ۲۵ سال خار در چشم و استخوان در گلو تحمل کردم که این تعبیر خیلی تعبیر تکان دهنده ای می باشد و انسان با شنیدن این جمله واقعا متاثر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی گفت: خداوند در قرآن کریم پیامبر اسلام(ص) را تهدید می‌کند که اگر ولایت علی(ع) اعلام نشود تلاش ۲۳ ساله شما بی نتیجه است و بحث غدیر تنها معرفی خلیفه و جانشین نبوده است بلکه غدیر استمرار رسالت است چرا که نبی مکرم برای تمام عالمان مبعوث شده است.

*جایگاه ولایت از تمام واجبات الهی بالاتر است

این استاد حوزه  با بیان اینکه جایگاه ولایت از تمام واجبات الهی بالاتر است، خاطر نشان ساخت: مرحوم کلینی در کتاب کافی از یکی از صحابه خاص امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نقل می‌کند که اساس و ریشه اسلام بر ۵ محور استوار است که ولایت اهل بیت(ع) از جمله مهم‌ترین آن‌ها است.

وی اضافه کرد: در کتب اهل سنت نیز با واژگان و عبارت‌های ظریف‌تر از کتب شیعه به این موضوع اشاره شده است و به تعبیر ابن عباس ۳۰۰ آیه در قرآن در شأن امام علی(ع) نازل شده است.

*غدیر خم نمادی از نمایش ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) است

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: غدیر خم نمادی از نمایش ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) است که ۱۲۰ هزار نفر در روز غدیر خم حضور داشتند که در این چنین همایشی پیامبر(ص) در سه شب و سه روز از همگان بیعت می‌گیرند و حتی زن‌ها دست خود را به آب تشتی که قرار داده شده می‌زنند تا با امام علی(ع) بیعت کنند.

وی افزود: غدیر موضوعی است که دین اسلام با آن کامل و رضایت الهی از این امر اعلام شد و در روز غدیر با نصب علی(ع) به عنوان ولی، دین اسلام مرضی خداوند عالم قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: ۲۵۰ مناظره در عربستان با مفتی‌های آنها داشته‌ام که عنوان می‌کنند ولایت علی(ع) به وضوح روشن نیست که به آن‌ها می‌گفتیم بیش از ۸۰ مورد روایت داریم که نبی مکرم اسلام(ص) فرمود علی(ع) ولی امر تمام مؤمنین بعد از من است و اگر ولی به معنای دوست است در کتاب صحیح مسلم از قول خلیفه دوم آمده که ولی به معنای جانشین است.

*بعد از غدیر اسلام منهای ولایت پذیرفتنی نیست

وی با بیان اینکه بعد از غدیر اسلام منهای ولایت پذیرفتنی نیست و خداوند آن را نمی‌پذیرد، افزود: علاوه بر آیات متعدد قرآن کریم شواهد بسیاری از احادیث و روایت در کتب شیعه و سنی داریم که اسلام منهای ولایت فایده‌ای ندارد و روز قیامت نیز به کار انسان نمی‌آید و اعمال انسان بدون آن در محکمه الهی ثمری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی ادامه داد: در کتاب صحیح مسلم که اهل سنت بر آن باور است که بعد از قرآن این کتاب کامل‌ترین کتاب است از قول عبدالله عمر آمده هر کس بدون امام از دنیا برود مرگ او مرگ جاهلی است و این بدان معناست که این چنین مرگی در حقیقت مرگ بدون اعتقاد به قرآن و دین است.

وی افزود: در کتب اهل سنت آمده است هر کسی بدون امام از دنیا برود مرگ او مرگ جاهلی است و این امر نشان می‌دهد که مسئله امامت موضوعی نیست که بخواهیم به سادگی از آن عبور کنیم.

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) در پایان گفت: حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) در مسجدالنبی بر سر مهاجر و انصار فریاد می‌زنند که چرا واقعه غدیر را زود فراموش کردید و سخنان پیامبر و پدرم(ص) را در غدیر خم که علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین معرفی کرد را از یاد بردید.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha