پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش حقوق شهروندی

حوزه/ همزمان با شب عید غدیر خم و به کوشش مؤسسه حقوقی احصا و انجمن MS همایش حقوق شهروندی در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در این همایش که به مناسبت عید غدیر خم و تقدیر از فعالان مؤسسه حقوقی حصا و فعالان MS استان قم برگزار شده بود، حجت الاسلام والمسلمین  حسینی قزوینی رئیس مرکز تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) و داریوش ارجمند هنرمند سینما و تلویزیون نیز حضور داشتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این همایش که در شب عید غدیر خم و در تالار مرکزی شهرداری قم  برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی ضمن اشاره به واقعه غدیر آن را یک موهبت الهی دانست و اظهار داشت: ثمره رسالت نبی مکرم اسلام(ص) در غدیر به بار نشست و مطابق آیه شریفه که فرمود «الیوم اکملت لکم دینکم» پیامبر گرامی اسلام(ص) رسالت خود را با اعلام جانشینی حضرت علی(ع) به انجام رساند.

مدیر سابق شبکه جهانی ولایت ضمن اشاره به تبریک همگان در عید غدیر به حضرت علی به واقعه تاریخی آن اشاره کرد و افزود: چه شد که بعد از آن برخی به خود اجازه دادند که با وصی و جانشین پیامبر مخالفت کنند و حق ولایت را غصب کنند جای تأمل دارد.

در ادامه  این همایش نیز داریوش ارجمند هنرمند تلویزیون نیز از نقش محوری نهج البلاغه و کاربرد آن در زندگی شخصی افراد سخن گفت و افزود: امروز به برکت استفاده از دید و ژرفای عمیق تفکر حضرت علی (ع) می توانیم در همه امور از تفکرات و منش آن حضرت درس بگیریم و در مسیر زندگی خود از آن استفاده نماییم.

خاطر نشان می شود: در پایان این مراسم از فعالین حقوق شهروندی در مؤسسه احصا تقدیر و هدایای به آنان اهداء شد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha