جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه توسل به امیرالمؤمنین(ع) مسیر علم و تحصیل را هموار می‌کند، گفت: اگر در طول سال تحصیلی به حضرت علی(ع) تکیه و راه ایشان را دنبال کردید از کانون ظلمت دور می‌شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع طلاب مدارس علمیه اهواز، اظهار داشت: امسال که سال تحصیلی ما با عید غدیر شروع شده است، ان‌شاءالله امواج علوم و بحار فضل و فضیلت بر شما سرازیر خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه حضرت علی(ع) الگوی علم است، تأکید کرد: در راه طلب علم و تحصیل باید به امیرالمؤمنین، مشکل گشای حوائج، امام علی(ع) متوسل شویم.

امام جمعه اهواز، به شأن و جایگاه امام علي(ع) نزد پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که «أنَا مَدینَةُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها، فَمَن أرادَ العِلمَ فَلیَأتِ البابَ» و این مهم نشان از جایگاه والای حضرت امیر(ع) است.

 آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: امام علی(ع) دریای علم است و همیشه دعای علمای اسلام این‌گونه بود که خداوندا قطره‌ای از بحار علم علی(ع) را نصیب ما کن....

 نماینده ولی فقیه در خوزستان، انتخاب امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر را به مقتضای علم ایشان دانست و گفت: امام علی(ع) به مقتضای اعلمیت خود باید وصی رسول خدا باشد، ایشان جانشین پیامبر انتخاب شد چون از همه عالم‌تر بود.

آیت‌الله موسوی جزایری در پایان با تأکید بر ضرورت تأسی از امام علی (ع) خطاب به طلاب حوزه علمیه اذعان داشت: اگر در طول سال تحصیلی به حضرت علی(ع) تکیه و راه ایشان را دنبال کردید، از کانون ظلمت دور می‌شوید.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha