پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: عوامل و دست های خارجی در درگیری احزاب شیعه عراق دست دارند و بحران آب بصره دلیلی بر ناکارآمدی دولت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه حبّ امیر المؤمنین(ع) را اولی شرط از شروط تقوا دانست و گفت: عوامل خارجی در درگیری احزاب شیعه عراق دست دارند و بحران آب بصره دلیلی بر ناکارآمدی دولت است.

عوامل خارجی پشت پرده درگیری احزاب شیعه است

وی ادامه داد: عراق امروز شاهد بحران تشکیل فراکسیون بزرگ است که امیدواریم فراکسیون شیعه بتواند متحد شود و از تفرقه دوری گزیند و بر کلمه واحد که آیت الله سیستانی به آن توصیه کردند، اجماع داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی تاکید کرد: درگیری داخلی فراکسیون های شیعه به خاطر عوامل بیگانه و منطقه ای است که در سقوط بغداد و متوقف کردن روند سیاسی از طریق داعش و جنگ طایفه ای شکست خوردند و امروز آمده اند که با سناریو های جدید جنگ شیعه با شیعه را راه اندازی کرده و در میان شیعیان تفرقه بیاندازند.

وی در بخش دیگر به بحران آب بصره اشاره کرد و این بحران را  دلیلی بر شکست و ناکارآمدی دولت در حل آن دانست و از تلاش آستان مقدس حسینی در تهیه دستگاه تصفیه آب برای اهالی بصره تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه نجف اشرف به حادثه کشته شدن حاجی عراقی در مکه مکرمه اشاره کرد و گفت: آنگونه که مقامات سعودی ادعا می کنند هیچ شاهد و دلیلی بر خودکشی این فرد نیست.

وی از دولت عراق خواست این مسئله را پیگیری کند؛ چراکه به کرامت عراق توهین شده است.

حبّ امیر المؤمنین(ع) اولین شرط تقواست

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به عید سعید غدیر اشاره کرد و حبّ امیر المؤمنین(ع) را اولین شرط از شروط تقوا دانست.

وی تصریح کرد: زیارتی که بیش از 3میلیون زائر در آن حضور داشتند، دلیلی بر رشد دین در عراق است و ما در جنگ فرهنگی، سیاسی و نظامی به برکت اهل بیت(ع) پیروز می شویم.

سید قپانچی افزود: مشکلی که بعد از پیامبر اکرم (ص) رخ داد، یک مشکل نظری نبود؛ چراکه هم نص به وضوح به آن اشاره دارد و هم بر آن اجماع شده، امّا مشکل درگیری بین ایمان و نفاق بود همچنان که جنگ امروز ما بر سر این مسئله است.

وی در خصوص فرا رسیدن ماه محرم الحرام خواستار آمادگی برای برپایی عزای حضرت سید الشهدا(ع) شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha