جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه یزد گفت: پذیرش غدیر از سوی شیعیان در زمان غیبت امام معصوم(عج) در پیروی از ولایت مطلقه فقیه تداوم می یابد که در زمان ظهور هم بار دیگر تداوم غدیر با پذیرش امامت و ولایت امام معصوم(عج) متجلی می شود.

حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با بیان این که آیا می توان غدیر را در ابعاد مختلف زندگی پیاده کرد؟ گفت: یکی از افتخارات ما ایرانیان در حالی که در زمان وقوع حادثه غدیر حضور نداشتیم؛ پذیرش واقعه غدیر خم و ولایت علی بن ابیطالب (ع) است و این واقعه وقتی برای ایرانیان حتی پس از سالیان سال مطرح شد مردم پذیرفتند و به عنوان شیعه علی شهره پیدا کردند.

وی افزود: پذیرفتن یک موضوع، یک طرف قضیه است و عمل به آن از پذیرش ظاهری مهم تر است که شیعیان کشور ما نسبت به پیروی از اهل بیت (علیهم السلام) ید طولایی دارند.

این مبلغ دینی با ابراز تأسف از اینکه برخی تحت تأثیر تبلیغات سوء قرار می گیرند  و با پرداختن ظاهری به واقعه غدیر، اعتقادات ما را مورد هجمه قرار می دهند؛ تصریح کرد: واقعه غدیر جنبه اعتقادی دارد و بحث امامت و ولایت است و تنها یک تاریخ نیست و کسی که بپذیرد به معنای واقعی کلمه شیعه خواهد بود و بر اساس Hیه ای که در روز غدیر بر پیامبر نازل شد باید عمل کنیم.

حجت الاسلام حسینی پور تأکید کرد: واقعه غدیر باید سینه به سینه به نسلهای آینده منتقل شود و غدیر و علوی بودن و علوی زیستن خود  را که تا ظهور حضرت ولی عصر(عج)ادامه می یابد، نشان دهیم.

وی ادامه داد: غدیر از زمان وقوع آن یعنی پذیرش ولایت علی بن ابیطالب(ع) آغاز شد و در زمان همه امامان معصوم(ع) توسط شیعیان راستین ادامه یافته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه یزد اضافه کرد: پذیرش غدیر تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) و پذیرش ولایت و امامت ایشان ادامه می یابد و حتی پس از ظهور نیز تداوم خواهد یافت و مورد پذیرش شیعیان قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسینی پور، در پاسخ به این سؤال که در زمان غیبت امام معصوم(عج) در زمان ما، پذیرش غدیر چگونه است؛ خاطر نشان کرد: در زمان غیبت امام عصر(عج) هم همچنان غدیر و عمل به آن یعنی پذیرش ولایت اهل بیت(ع) توسط شیعیان ادامه دارد که در زمان غیبت امام معصوم(عج) توسط جانشینان امام (عج)که مراجع تقلید و بالاخص ولایت مطلقه فقیه در هر زمان بوده است؛ ادامه داشته و دارد.

وی اذعان کرد: در عصر ما تجربه پذیرش ولایت مطلقه فقیه به پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی حکومت اسلامی انجامید که در تداوم ولایت غدیر و ولایت ائمه هدی خواهد بود.

این مبلغ دینی ابراز کرد: یکی از مصادیق تداوم غدیر در انقلاب اسلامی ایران، تقدیم 230 هزار شهید است که برای حفظ این انقلاب و پیروی از جانشین امام معصوم(عج) به جهاد در راه خدا شتافتند و در این راه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام حسینی پور افزود:ولایت پذیری و زندگی ولایی را باید از شهدا بیاموزیم در حالی که آنان با اعتقادات دنی خود و برای دفاع از حریم ولایت به جهاد رفتند و بسیاری دیگر از این شهدا و رزمندگان اسلام با اشاره مراجع تقلید خود که در راستای امر ولی فقیه بود به جبهه می رفتند و جانشان را تقدیم می کردند.

وی  یکی از مصادیق بارز تداوم غدیر در دهه اخیر پس از جنگ هشت ساله را  شهید محسن حججی یکی از صدها شهید مدافع حرم در خارج از مرزها و نیز شهدای مبارزه با نفوذ در مرزها و دیگر شهدای حفظ امنیت در داخل برشمرد و عنوان کرد: این شهدای عزیز هم امروز با پیروی از ولی فقیه در داخل و خارج از مرزها در حفظ انقلاب اسلامی به جهاد برخاستند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha