جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به ضرورت تحول در حوزه های علمیه و تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به این مساله در چند سال گذشته بیان داشت: از آنجایی که بیشترین بخش تحول در حوزه های علمیه تدوین و ویرایش متون درسی به شمار می رود، بیش از ۶۵ متن تولیدی و اصلاح شده در بخش های ادبیات عرب، اعتقادات، تفسیر و دیگر عناوین به رشته انتشار درآمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین  مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۸-۹۷  که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و اعیاد این ماه گفت: خدا را شاکریم که در ماه امامت و ولایت و در شهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) آیین سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم و یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدا به ویژه شهدای روحانی و مدافع حرم را گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه این برنامه برای بیان عرض ادب نسبت به مراجع عظام تقلید، علما، اساتید و طلاب علوم دینی است ادامه داد: گام های تحول حوزه های علمیه یکی پس از دیگری در راه پیمودن است و برای سریع شدن این مساله فقط برنامه ریزی مسئولان کفایت نمی کند، بلکه اصل کار عناصر دخیل در کار است.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: همه تلاش ما در راه تحول حوزه های علمیه برای این است که حوزه ای پویا و پاسخگو داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به ضرورت تحول در حوزه های علمیه و تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به این مساله در چند سال گذشته، بیان داشت: از آنجایی که بیشترین بخش تحول در حوزه های علمیه تدوین و ویرایش متون درسی به شمار می رود بیش از 65 متن تولیدی و اصلاح شده در بخش های ادبیات عرب، اعتقادات، تفسیر و دیگر عناوین به رشته انتشار درآمده است. 

وی در ادامه افزود: هشت هزار و صد و هشتاد بار از آیات قرآن کریم و بیش از چهار هزار روایت اهل بیت(ع) در 26 متن از این 65 متن تولیدی و اصلاحی وارد شده و هم اکنون در 224 مدرسه علمیه در حال استفاده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه مطرح کرد: اشکال و ایراد هایی در متون جدید وجود دارد و هنوز هم پرونده این متون درسی باز است و ما می گوییم که طلاب آخرین چاپ را تهیه کنند.

وی در پایان گفت: افتخار ما این است که توانسته ایم با استفاده از آیات الهی و روایات اهل بیت(ع) متون درسی را آماده کرده ایم و از مدیران مدارس علمیه و اساتید در خواست داریم که با اقبال از این متون حوزه را در تحول یاری نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha