پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار با فرماندهان و روسای كلانتری ها

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سمبل حق طلبی در جهان، در مراسم اربعین حسینی به نمایش در می آید، که مسلمان و غیر مسلمان در آن شرکت می کنند و انگیزه حق طلبی آنها در مقابل تهدید های استکبار جهانی یکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع دانشجویان شرکت کننده در دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی اظهار کرد: در مسئله خودشناسی و انسان شناسی و معرفت نفس انسان با مابقی خلائق مشترکاتی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از تفاوت هایی که خداوند در انسان قرار داده این است که انسان به خصوص در سنین جوانی انگیزه رشد دارد، افزود: جوانی فرصت بسیار خوبی برای رشد کمال و سیر الی الله است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهمترین فرصت عمر برای رسیدن به کمال، جوانی است، تصریح کرد: یک جوان انگیزه حق طلبی دارد و لذا ایده آل فکر می کند و در جستجوی حق از باطل است و برخی از افراد دنیا را بر وجدان الهی ترجیح می دهند که نمونه هایی از اینها در تاریخ زیاد داریم.

وی افزود: در تاریخ آمده است که خاندان ابوسفیان در مقابل پیامبر(ص) مقاومت کردند و بعد از فتح مکه شرایط به گونه ای بود که در ظاهر به اسلام ایمان آوردند اما چه جنایت ها که در حق اسلام انجام ندادند و انسان در سر دو راهی انتخاب حق و باطل می تواند حق را انتخاب کند، چراکه او ذاتا حق طلب است، حتی اگر اجدادش فاسد بوده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: کسانی که بر اساس منافع سیاسی دنبال مسائل دنیوی می روند، شاید شعارشان اسلام باشد اما در حقیقت آنها تنها شعار می دهند و به دنبال اجرای اسلام نیستند.

وی با بیان اینکه عمل معنوی انسان سال ها به جا می ماند، گفت: لذتی که حق پرستی برای انسان دارد هواپرستی ندارد و راه عدل و انسانیت برای همه انسان‌ها باز است و لذا این انسان است که راه خود را انتخاب می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهدای زیادی در جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب در درگیری اسلام با کفر به شهادت رسیدند، خاطر نشان کرد: امروز رویش های انقلاب اسلامی همین شما جوانان هستید که محکم پای آرمان های نظام و رهبری ایستاده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: سمبل حق طلبی در جهان، در مراسم اربعین حسینی به نمایش در می آید، که مسلمان و غیر مسلمان در آن شرکت می کنند و انگیزه حق طلبی آنها در مقابل تهدید های استکبار جهانی یکی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در نبرد حق و باطل سرانجام، حق پیروز است، گفت: ما از فتنه نمی ترسیم چراکه در آخرالزمان فتنه های زیادی رخ می دهد و دنیا دگرگون می شود و آرمان های عدالت طلبی محقق خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha