جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گفت: پرداختن به معرفی امام موسی کاظم علیه‌السلام که فرزندان ایشان چشم و چراغ ایران اسلامی هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین علت باید از فرصت‌های مختلف برای تحقق این هدف استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره مردمی کرامت که در سالن همایش شهید آیت الله مرتضی مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه روز غدیر منشأ برکتی با عنوان ولایت است، اظهار کرد: غدیر در همه مکان‌ها و زمان‌ها جاری است و نعمت ولایت همیشه در سعادت و موفقیت جامعه بشری نقش مهمی دارد.

وی از باب‌الحوائج به‌عنوان یکی از القاب امام موسی کاظم علیه‌السلام یاد و اظهار کرد: پرداختن به معرفی این حضرت که فرزندان ایشان چشم و چراغ ایران اسلامی هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین علت باید از فرصت‌های مختلف برای تحقق این هدف استفاده کنیم.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به تلاش امام حسین علیه‌السلام برای زنده نگه‌داشتن امر به معروف و نهی از منکر گفت: بزرگ‌ترین معروف حفظ و بزرگ‌ترین منکر تخریب نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه جرقه دهه کرامت در قم زده شده است، عنوان کرد: به برکت حضرت معصومه و امام رضا علیهمالسلام برنامه‌های این دهه در سراسر کشور گسترش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: دهه کرامت باید به صورت مردمی دنبال شود به همین علت دستگاه‌ها باید در کنار کمک‌های خود به حرکت‌های مردمی، مجموعه‌های فعال را به سمت هدف‌های اصلی سوق دهند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت دهه کرامت باید به صورت مشخص جریان‌سازی شود، مطرح کرد: فعالیت‌های انجام شده طی دو سال اخیر در قالب جشنواره مردمی کرامت نشان می‌دهد که جریان‌سازی مورد نظر با شتاب و شور درحال حرکت است.

امام‌جمعه قم یادآور شد: دهه کرامت فراتر از یک مناسبت و جشن است به همین علت برنامه‌های مردمی در مسیر اهل‌بیت(ع) نباید به این دهه محدود شود و در این راستا نیز باید نقاط مثبت و منفی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: همیشه جریان‌های ارزشی دشمنانی به معنای عام دارند به این معنا که برخی دوست هستند اما بدعت‌ها و انحراف‌ها را وارد کار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه برخی از حرکت‌های ارزشی بر اثر انحراف‌ها و تخریب‌ها به انحراف کشیده شده است، گفت: به برکت و بهانه دهه کرامت باید به دنبال گره‌گشایی، تبیین فرمایشات رهبری و تحقق اهداف نظام اسلامی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha