سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار وزیر تحصیلات عالی افغانستان با آیت الله اعرافی

دکتر خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی افغانستان ضمن حضور در شهر مقدس قم و بازدید از جامعه المصطفی با آیت الله اعرافی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار دکتر نجیب الله خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی افغانستان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بین المللی جامعه المصطفی، به فرایندهای تحصیلات تکمیلی در ایران اشاره نمود و اذعان داشت: در ایران شواری عالی انقلاب فرهنگی جهت گیری های کلان و نقشه جامعه علمی کشور را تصویب و پیگیری می کند.

وی با بیان این که آموزش عالی ایران بر اساس اسناد تعریف شده به دو صورت دولتی و خصوصی پیگیری می شود، اظهار داشت: نظام آموزشی ایران اسلامی در حوزه تحصیلات تکمیلی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است.

آیت الله اعرافی به افزایش گستره رشته ها و تحصیلات تکمیلی در سالیان اخیر اشاره نمود و اذعان داشت: با توجه به زیرساخت هایی که در حرکت علمی کشور به لحاط فضا و تجهیزات صورت گرفته، در حوزه پژوهش، تحقیق و سرمایه گذاری پژوهشی، چشم اندازهای روشنی تعریف شده است.

رئیس جامعه المصطفی حوزه علمیه را نوعی از آموزش عالی با مشخصات و مولفه های خاص و منحصر به فرد دانست و خاطرنشان کرد: دو بال حوزه و دانشگاه در جهت پیشرفت علمی کشور دست در دست هم، دستاوردهای ارزشمندی را رقم زده است.

وی به ظرفیت های شهر مقدس قم و حوزه های علمیه اشاره نمود و اذعان داشت: جامعه المصطفی نهادی حوزوی و دانشگاهی با 50 هزار طلبه و دانش پژوه در حال تحصیل و 50 هزار دانش آموخته از 130 ملیت است که در بیش از 50 کشور جهان نمایندگی فعالی را راه اندازی نموده است.

آیت الله اعرافی در پایان ضمن تأکید بر تعامل و همکاری روز افزون نهادهای علمی کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: باید با نگاه اسلامی، کلان و همگرا، برای توسعه دوره های دکتری رشته های علوم اسلامی و انسانی جوامع اسلامی، چشم اندازهای بزرگی را ترسیم نمود.

خواجه عمری نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت ارتباط و تعامل دانشگاهای اسلامی با یکدیگر، اظهار داشت: با توجه به فرهنگ مشترک مردم ایران و افغانستان هیچ فاصله ای میان دو ملت وجود ندارد؛ این مهم ظرفیت های بی شماری را برای گسترش تعاملات پیش رو ایجاد نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha