سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سید توفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: کسانی که به نوعی در امور دینی و فرهنگی متولی هستند باید قیام عاشورا را در جامعه به خوبی تبیین کنند و ابعاد این نهضت جهانی را برای جامعه بازگو نمایند.

حجت الاسلام سید توفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: در آستانه ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم، ماهی که سرنوشت اسلام در آن رقم خورد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: رسول خدا می فرمایند: «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَة الْنِّجاة» امام حسین(ع) همانا چراغ هدایت و کشتی نجات است. این تعبیر و حدیث از پیامبر اکرم (ص) نشان می دهد که راه و طریق واقعی خوشبختی انسان در آخرت و روز قیامت در پیروی از سیره و منش حسین بن علی می باشد.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه امروز جامعه بشری بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند معارف اهل بیت علیهم السلام به ویژه سیره عملی امام حسین(ع) است، بیان داشت: امروز زندگی بشری به سمت مادیات و زندگی زمینی در حال حرکت است و از معنویات دور شده است، لذا بازگویی و بازخوانی قیام امام حسین(ع) برای نسل های جوان نقش بسیار بزرگی در احیای دوباره معنویت در دنیا دارد.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: امروز مداحان، خطبا و... باید زندگی و عقاید و آرمان های امام حسین(ع) و نیز نهضت عاشورا را تفسیر و تاویل نمایند، زیرا امام حسین علیه السلام به فرموده خویش برای اصلاح امور جدش (پیامبر) قیام نمودند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه به ویژگی بارز قیام امام حسین اشاره کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) علیه نظام فاسد بنی امیه در اصل یک نهضت ماندگار برای آیندگان بود. امروز نور و روشنایی این نهضت در دل آزادگان تابیده می شود و باید امام حسین علیه السلام را ناجی دین اسلام از خرافات و... دانست.

وی با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا زمینه ساز نهضت هایی همانند ایجاد انقلاب اسلامی بود، افزود: قیام امام حسین(ع) علیه زور و زر مستکبرین زمان خود خط مشی بسیار از انقلاب های مردمی و آزادیخواه در جهان شده است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه عنوان کرد: کسانی که به نوعی در امور دینی و فرهنگی متولی هستند، باید قیام عاشورا را در جامعه به خوبی تبیین کنند و ابعاد این نهضت جهانی را برای جامعه بازگو نمایند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه گفت: بی شک اگر قیام امام حسین(ع) و یاران با وفایش نبود، امروز اثری از دین مبین اسلام باقی نمی ماند، البته نباید در این میان شیرزنی حضرت زینب(س) در رسوا کردن دستگاه ظلم و جور امویان را از یاد برد. این بانوی نستوه و مجاهد اسلام با سخنرانی های کوبند خود چهره پلید نفاق، تحجر و ... را برای همه برملا و هویدا ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha