پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ایت الله دژکام

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه باید به ترویج آیات الهی بپردازیم، گفت: باید ورودی های جدید حوزه های علمیه را مکلف به قرائت قرآن کریم و تجوید کرد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حوزه های علمیه استان فارس که در مصلای برگزار شد، با اشاره به اینکه باید نگاه تاثیر گذاری به برنامه هایی که در سند چشم‌انداز حوزه علمیه استان در جلسات شورای حوزه علمیه فارس در زمان مرحوم آیت الله حائری  مصوب شده داشته باشیم، اظهار داشت: باید بر اساس برنامه های تدوین شده از اقدامات سلیقه ای جلوگیری شود و مدیران نیز باید این سند چشم انداز را مطالبه کنند تا به نوعی تبیین شود، البته ممکن است بازنگری شود، اما این مهم بوده که برای خود، چشم انداز و برنامه ای داشته باشیم.

وی افزود: باید درمقاطع محدود به برنامه هایی در حوزه علمیه بپردازیم، چرا اگر برنامه ای هدف دار و معین نداشته باشیم، ممکن است به هدف خود نرسیم، البته سند چشم انداز جدای از برنامه بوده، چرا که ممکن است در چشم انداز سه یا چند برنامه وجود داشته باشد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: جلسات متعددی برای مشورت و تقویت مدیریت حوزه ها آغاز شده که به نوعی در آن مسائل حوزه مورد گفت و گو قرار می گیرد تا اگر تصمیمی در حوزه گرفته می شود، پشتوانه قوی داشته باشد، البته مدیر را محدود نمی‌کنیم در واقع تصمیم اصلی را بعد از مشورت،  مدیر می گیرد.

وی به وظایف طلاب و روحانیون در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: روحانیون نسبت به جامعه باید همانند پیامبر(ص) و ادامه دهنده راه حضرت باشند، متاسفانه اکنون به تناسب نیاز جامعه عقب هستیم، البته روحانیت به فعالیت خود ادامه می دهد چرا که اگر این فعالیت ها نبود اکنون جامعه به سمت دیگری رفته بود.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام ادامه داد: نتیجه همه فعالیت ها در حوزه، تربیت، تزکیه و تهذیب است که جامعه را پویا می کند.

وی ترویج آیات الهی در جامعه و حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: آیات الهی باید برای نسل جوان تلاوت شود و نیز آن را ترویج کرد، چرا که بر اساس این آیات فعالیت های مطلوبی در آینده صورت خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: باید ورودی های جدید حوزه های علمیه را مکلف به قرائت قرآن کریم و تجوید کرد، چرا که از این راه باید به کرسی های بین المللی برسیم و نیز می توانیم برنامه ریزی های مطلوبی را برای خود و آینده داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha