جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه و هلال احمر استان، گفت: بین این دو نهاد زمینه‌های همکاری فراوانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، عصر روز گذشته در دیدار مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان با مدیر و مسئولان حوزه علمیه خراسان شمالی، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه و هلال احمر استان، اظهار کرد: بین این دو نهاد زمینه‌های همکاری فراوانی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: امسال یکی از برنامه‌های اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزاری کلاس‌های مفاهیم دینی در قالب بازی‌های شاد بود که از آن جمله می‌توان به بازی گردونه محرم و نامحرم، دارت زبان و ... اشاره کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: ما در بازی‌هایی که احکام دینی را بیان می‌کنند تلاش داریم از طریق بازی و سرگرمی مفاهیم دینی را به‌صورت غیرمستقیم القا کنیم، به‌عنوان‌مثال غیبت و دروغ کار بدی است و در مقابل کمک به دیگران ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت همکاری حوزه علمیه و هلال احمر استان، گفت: مواردی مانند مناسبت‌های اسلامی، گفتمان دینی، ارزش‌های اسلامی و سبک زندگی اسلامی می‌تواند از سوی کمیته طلاب در حوزه جوانان هلال احمر اجرایی شود.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به اینکه رسالت طلاب و روحانیان در رابطه با مردم و جامعه تعریف و اجرا می‌شود، افزود: بر این اساس طلاب و حوزه‌های علمیه همواره در بطن جامعه بوده و هیچ‌گاه از مردم دور نیستند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: نخستین اقدام برای روحانیان طرح هجرت استان برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مبلغان با مشارکت هلال احمر بود.

وی افزود: همچنین در این راستا مدرسه علمیه شهرستان مانه و سملقان اکنون به پایگاهی برای آن منطقه تبدیل شده و طلاب ما دوره‌های مختلف هلال احمر را دیده و آزمون داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha