پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ابراهیمی ترکمان

حوزه/ معاون بين‌الملل كليساي ارتدكس روسيه در ديدار رئيس سامان فرهنگ و ارتباطات اسلامي بر لزوم ادامه گفت‌وگوهاي ديني با ايران تأكيد كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ابراهيمی تركمان كه به منظور افتتاح هفته فرهنگي ايران در روسيه به اين كشور سفر کرده، علاوه بر افتتاح هفته فرهنگي كشورمان و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی، دیدارهای رسمی را با طرف‌هاي روسي انجام خواهد داد.

ديدار و مذاكره با وزير فرهنگ فدراسيون روسيه، ديدار با سفير و مسئولين نهادهاي جمهوري اسلامي ايران در روسيه، ديدار با رئيس جمهور باشقيرستان، ديدار با معاون بين‌الملل كليساي ارتدكس روسيه، ديدار با رئيس انستيتوي شرق‌شناسي و ايران‌شناسان روسيه و ... از جمله برنامه‌هاي رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سفر به روسيه است.

گفتني است؛ هفته فرهنگي ايران در روسيه طي روزهاي 12 تا 18 شهريور‌ماه در دو شهر مسكو(پايتخت روسيه) و اوفا(مركز جمهوري باشقيرستان) به همت رايزني فرهنگي كشورمان در روسيه، برگزار مي‌شود.

نمايشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی، نمايش فيلم‌هاي سینمای ایرانی، معرفی خانواده موفق ایرانی و كنسرت موسيقي ايراني، بخشی از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي اجرا در اين هفته فرهنگي است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سفر بعد از ظهر امروز(يكشنبه 11 شهريور) با ايلا ريون، معاون بين‌الملل كليساي ارتدكس روسيه ديدار و گفت‌وگو كرد.

ابراهيمي‌تركمان در اين ديدار با اشاره به برگزاري گفت‌وگوهاي ديني اسلام و مسيحيت ارتدكس، انجام اين گفت‌وگوها را بسيار مؤثر دانست و گفت: پس از آغاز گفت‌وگوهاي ما با كليساي ارتدكس بود كه شاهد تأسيس رشته‌ ارتدكس در دانشگاه اديان و مذاهب ايران بوديم.

وي افزود: همچنين در ايران كتاب‌هاي متعددي در خصوص انديشه مسيحيت ارتدكس ترجمه و چاپ شده است.

ابراهيمي‌تركمان ادامه داد: گفت‌وگوهاي ديني ايران و روسيه در قالب اسلام و مسيحيت ارتدكس از سطح كلامي فراتر رفته و هم‌اكنون به موضوعات اساسي و مهمي رسيده، اعتقاد داريم كه اين گفت‌وگوها موفق و بسيار و مطلب بوده است.

در ادامه اين ديدار ايلا ريون، معاون بين‌الملل كليساي ارتدكس روسيه هم برگزاري اين گفت‌وگوهاي ديني را موفقيت‌آميز ناميد و گفت: ايران و روسيه بر اساس مشتركات زيادي كه دارند، در امر گفت‌وگوهاي ديني تجربيات مناسبي كسب كرده‌اند.

وي تأكيد كرد: ايران كشوري مهم در منطقه محسوب مي‌شود و بر اين اساس علاقمند هستيم گفت‌وگوهاي ديني دو كشور همچنان تداوم يابد.

بنا بر اعلام اين خبر، هفته فرهنگي ايران در روسيه طي روزهاي 12 تا 18 شهريور‌ماه در دو شهر مسكو (پايتخت روسيه) و اوفا (مركز جمهوري باشقيرستان) به همت رايزني فرهنگي كشورمان در روسيه، برگزار مي‌شود.

ابراهيمي‌تركمان كه به منظور افتتاح هفته فرهنگي ايران در روسيه به اين كشور سفر کرده است، علاوه بر افتتاح هفته فرهنگي كشورمان و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی، دیدارهای رسمی را با طرف‌هاي روسي انجام خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha