شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد

حوزه/ حجت‌الاسلام حسینی‌پور با اشاره به لزوم انجام برنامه های نو و جدید در راستای جذب جوانان به مساجد گفت: در برخی از مساجد، عده ای به عنوان هیئت امنا انتخاب شده اند که نسبت به فعالیت هایی که باید در مسجد صورت بگیرد، آگاهی کافی را ندارند و این مسئله به نوعی سبب شده که جایگاه اصلی مسجد تنزل یابد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد محسن حسینی‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، با انتقاد از اداره برخی مساجد، گفت: متاسفانه در برخی از مساجد، عده ای به عنوان هیئت امنا انتخاب شده اند که نسبت به فعالیت هایی که باید در مسجد صورت بگیرد، آگاهی کافی را ندارند و این مسئله به نوعی سبب شده که جایگاه اصلی مسجد تنزل یابد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه برای جهانی کردن نظام جمهوری اسلامی باید از مساجد کار را آغاز کرد، افزود: اگر به سطح جامعه بنگرید، می بینید که بسیاری از مشکلات به علت تنزل جایگاه مسجد، کاهش کارکرد آن و بی توجهی مردم به مسائل دینی است.

وی به یک سری از مشکلات مساجد اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده مساجد بحث حمایتی و پشتیبانی آن است که مساجد را با یک چالش روبه رو ساخته و به نوعی مشکلی در زمینه حفظ کارکرد اصلی مسجد به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با بیان اینکه برای احیای کارکرد اصلی مساجد فعالیت های بسیاری باید صورت گیرد گفت: برگزاری جشن های تکلیف دانش آموزان، برگزاری جشن های مناسبتی ویژه کودکان، برگزاری جشن های عقد و ازدواج و همچنین برطرف کردن مشکلات اقتصادی و اختلافات مردمی می تواند در مساجد انجام گیرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه یزد ادامه داد: تهیه جهیزیه مزدوجین، رصد مشکلات هر محله، واسطه گری برای ازدواج جوانان و یکسری فعالیت های دیگر می تواند در احیای کارکرد مساجد نقش موثر و ماندگاری را ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این سال ها به جای اینکه سعی کنیم تا با برگزاری جشن های مناسبتی در مساجد نسل جوان را به سمت آن بکشانیم، کاری کردیم که جوانان از این مکان مقدس دور شوند که این مسئله نیز در تقلیل جایگاه مساجد بسیار تاثیر گذار بوده است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha