پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی در دیدارمدیرکل میراث فرهنگی قم

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت:احیا و پویایی صنایع دستی، در کنار منافع سرشار اقتصادی، موجب سرزندگی و نشاط جامعه می شود. میراث فرهنگی نیز هویت ساز و هویت بخش است و می تواند گره گشای بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی عصر دیروز در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم که در سازمان مرکزی جامعه المصطفی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه و آرزوی موفقیت برای آقای دکتر یزدانی، خدمت در شهر مقدس قم را افتخاری بزرگ و ارزشمند دانست و تصریح کرد: مجموعه ماموریت های سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است؛ زیرا دارای دو بُعد مهم فرهنگی - هنری و اقتصادی - اجتماعی است.

وی، صنایع دستی را نماد هنر جامعه و ارمغان آورنده آرامش روحی دانست و گفت: احیا و پویایی صنایع دستی، در کنار منافع سرشار اقتصادی، موجب سرزندگی و نشاط جامعه می شود. میراث فرهنگی نیز هویت ساز و هویت بخش است و می تواند گره گشای بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از لحاظ تاریخی، هویتی، فرهنگی و هنری دارای ارزش ذاتی خواند و تاکید کرد: این سه مقوله صرفنظر از منافع اقتصادی، ارزشمند هستند و باید مورد سرمایه گذاری قرار گیرد؛ اما در بُعد اقتصادی و اشتغال زایی نیز، ساماندهی چرخه کامل تولید تا عرضه این صنایع می تواند اشتغال زایی قابل توجه و درآمد سرشاری را برای جامعه پدید آورد.

آیت الله اعرافی با اشاره به تحصیل و دانش آموختگی ده ها هزار طلبه از 130 کشور جهان در جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: نزدیک به یکصد هزار نفر توسط جامعه المصطفی به صورت مستقیم با زبان و ادب فارسی آشنا شده اند و این ظرفیت عظیم و کم نظیر می تواند در زمینه های مختلفی همچون رونق گردشگری و صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و قابلیت های گردشگری استان قم را قابل توجه دانست و تاکید کرد: با تقویت زیرساخت ها و شبکه سازی مناسب می توان در این مسیر گام های بزرگی را برداشت و جامعه المصطفی نیز در زمینه های مختلفی مانند تهیه بسته های بین المللی معرفی ایران و قم، ارائه آموزش های کوتاه مدت، استفاده از ظرفیت دانش آموختگان و برگزاری نمایشگاه های بین المللی، آمادگی همکاری در سطوح مختلف را دارد.

امام جمعه قم در پایان، وجود جامعه المصطفی و حوزه علمیه را پدیدآورده ظرفیت عظیم گردشگری فرهنگی- علمی برای قم خواند که بهره مندی از آن نیازمند کار عظیمی است و حوزه علمیه آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha