جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید حجت الاسلام محمد عراقی از پژوهشکده مجمع الفکر الاسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی‌ عراقی با حضور در پژوهشکده مجمع الفکر الاسلامی از نزدیک با فعالیت‌های این مؤسسه آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز با حضور در پژوهشکده مجمع‌ الفکر الاسلامی در قم، از این پژوهشکده، بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مؤسسه قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید جلسه‌ای با عنوان تدوین کتاب «تقريرات درس اصول فقه حضرت امام خميني(ره)» برگزار شد که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین رفیع، رئیس پژوهشکده مجمع الفکرالاسلامی گزارشی از روند پژوهش، مشخصات کتاب، ویراستاری و آغاز چاپ کتاب تقریرات حضرت امام(ره) ارائه داد.

وی افزود: قریب به یک سال است که این پروژه به همت یکی از پژوهشگران زبده، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن پور در حال انجام است که به لطف خدا و تلاش پژوهشگران از جلدهای پژوهشی تعریف شده، کار پژوهش و تایپ جلد اول به اتمام رسیده و تایپ جلد دوم نیز انجام شده که در مرحله ارزیابی پژوهشی قرار دارد و پیش‌بینی  ما این است تا سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیع با بیان این‌که این کتاب، یک کتاب عمومی است که برای پژوهشگران تألیف شده و در کنار سایر تقریرات حضرت امام خمینی(ره) قرار می‌گیرد، ادامه داد: از آنجا که رسالت پژوهشکده به صورت تخصصی تحقیق و پژوهش آثار تراث حوزه است، این کتاب نخستین تجربه و افتخار ما در چاپ آثار امام خمینی(ره) است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدی ‌عراقی ضمن تورق و تأیید کتاب آماده چاپ، اظهار داشت: امیدوارم تقریرات فقهی درس خارج امام خمینی(ره) و همچنین تقریرات کتاب حج، خمس، طهارت و قضای درس حضرت آیت الله بروجردی(ره) نیز از سوی این پژوهشکده به اتمام برسد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha