سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
خانم قاسمپور مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان گفت: بدون شک اگر مبلِّغان توانا در تبلیغ و ترویج اصول و مبانی و ارزش‌های اسلامی هماهنگ با زمان حرکت نکنند استمرار ارزش‌ها از هیچ ضمانتی برخوردار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم ناهید قاسم پور مدیر جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان در آستانه ماه محرم و شروع سال تحصیلی جدید، گفت: بیش از 300 نفر طلبه خواهر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان دارای پرونده تبلیغی هستند و در موسسات و مراکز مختلف فعالیت دارند، که تعداد مبلغین هر روز در حال پیشرفت می باشد.

مدیر جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان افزود: ماه محرم فرصت خوبی است تا مبلغین فضائل اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، به خصوص امام حسین(ع) و یارانشان را با روشنگری تمام بیان کرده و به درس های واقعه عاشورا بپردازند و فرهنگ عاشورا را میان نوجوانان و جوانان ترویج دهند.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل و مشکلات امروز جامعه اسلامی، طلاب باید به عنوان وظیفه اصلی دغدغه تبلیغ دین داشته باشند و امر تبلیغ را جدی بگیرند و با برخورداری از یک بینش درست سیاسی و فهم مسایل جاری، بر مبنای علم و اخلاق در صدد تبیین مسائل روز و رفع مشکلات برآیند.

مدیر جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین (ره) اصفهان افزود: مبلِّغین باید از رشد فکری و علمی قوی برخوردار باشند تا بتوانند نیازهای جامعه امروز را از زوایای مختلف شناحته و افق‌های اندیشه را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: بدون شک اگر مبلِّغان توانا در تبلیغ و ترویج اصول و مبانی و ارزش‌های اسلامی هماهنگ با زمان حرکت نکنند استمرار ارزش‌ها از هیچ ضمانتی برخوردار نخواهد بود.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین (ره) اصفهان در ترجمه حدیثی از  امام صادق «علیه السلام» که فرمودند: «العامِلُ عَلى غَيرِ بَصيرَةٍ كالسّائرِ عَلى غَیرِ الطَّریقِ، لا یَزيدُهُ سُرعَةُ سَيرِهِ إلاّ بُعدا؛» گفت: کسی که بدون بینش به کاری دست بزند همچون فردی است که در بیراهه گام می‌نهد که هر چه در حرکت شتاب ورزد جز دوری از هدف، نتیجه‌ای ندارد.

وی در پایان گفت: جامعه امروز ما تشنه معارف الهی است و انتظار می‌رود طلاب ما امر خطیر تبلیغ را جدی گرفته و در صدد آگاهی رساندن و رفع شبهات اعتقادی جامعه باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha