پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اجلاس خبرگان رهبری

حوزه/ پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری، با حضور نمایندگان این مجلس و سخنرانی آیت الله جنتی، به مدت دو روز در تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز 13 شهریور، با حضور نمایندگان این مجلس به مدت دو روز در تهران، ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی واقع در خیابان امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد و تا فردا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

دستور پنجمین اجلاسیه خبرگان به تربیت عبارت است از نطق آیت الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، نطق های قبل از دستور به مدت ۱۵ دقیقه، و سخنرانی شخصیت مدعو خواهد بود.

بررسی میزان تحقق مطالبات رهبر معظّم انقلاب در بهبود اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم از مهمترین برنامه های این دوره از اجلاس خبرگان رهبری است.

بر اساس ماده 52 آیین‌نامه داخلی خبرگان به منظور آگاهی اعضا، این مجلس می تواند به تحولات داخلی و جهانی به ویژه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و مدیریتی بپردازد.

با توجه به برنامه ریزی ها، از آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه و دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در اجلاس خبرگان دعوت به عمل آمده است.

به گفته آیت الله سیداحمد خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، از حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور هم برای سخنرانی در این اجلاس دعوت به عمل آمده بود، اما عذرخواهی کرده، البته علی القاعده به عنوان نماینده مجلس خبرگان، در اجلاس  شرکت می کند.

در این اجلاس، همچنین انتخابات کمیسیون های مجلس خبرگان برگزار خواهد شد.

طبق ماده 21 آیین نامه داخلی مجلس خبرگان، طول دوره کمیسیون ها 2سال است. لذا با توجه به این که اجلاس افتتاحیه دروه پنجم در خرداد 94 انجام شد، قاعدتاً طول دوره 2 ساله کمیسیون ها می بایستی در خرداد 97 پایان می پذیرفت، اما با رأی نمایندگان در اجلاس گذشته (اسفندماه96) مقرر شد کمیسیون ها با ترکیب موجود تا شهریور97 به فعالیت خود ادامه دهند.

دیدار با مقام معظم رهبری از دیگر برنامه های مهم اجلاس مجلس خبرگان رهبری خواهد بود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha