سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نهضت عاشورا

​حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: باید هوشیاری خود را در مقابل دستانی که می خواهند نهضت عاشورا را به نوعی به سود خود مصادره یا آن را به حاشیه ببرند دو چندان نماییم.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به نزدیکی ایام محرم حسینی، اظهار داشت: به فرموده امام راحل ماه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشت، لذا کسانی که به هر صورتی در امور دینی و فرهنگی متولی می باشند، باید در این دو ماه در بحث عاشورا و نهضت امام حسین (ع) خیلی تلاش کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز جامعه انسانی نیازمند یک شعور و بصیرت دینی و سیاسی جامع است و این بصیرت به دست نمی آید مگر اینکه در مسیر اسلام واقعی حرکت کنیم.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه فلسفه قیام امام حسین علیه السلام و یارانش بسیار عمیق می باشد، افزود: در ایام باید مداحان، مبلغان و واعظان تمام تلاش شان را برای تفسیر و تحلیل این نهضت بزرگ به کار ببرند و سعی داشته باشند تمام ابعاد اعتقادی، سیاسی، دینی و... قیام عاشورا را برای نسل های جوان که امروز در خطر شبهات دینی دشمنان قرار دارند، تبیین نمایند.

دریایی ادامه داد: عاشورای حسینی (ع) زمینه ساز انقلاب های بزرگی در طول تاریخ بوده است و انقلاب اسلامی نیز به نوعی نشات گرفته از قیام و آزادیخواهی امام حسین علیه السلام علیه دستگاه ظلم و ستم بوده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: بی شک شناخت و آشنایی نسل جوان با ابعاد نهضت امام حسین (ع) می تواند تعریف دوباره ای از اسلام واقعی باشد، لذا در این ایام وظیفه همه ما دو چندان است.

وی با تاکید بر اینکه نهضت و قیام امام حسین (ع) در کربلا، برای همیشه در تاریخ بشریت ماندگار خواهد ماند، تاکید کرد: ابا عبدالله الحسین (ع) با نثار و ایثار جان خود و اهل بیتش این حقیقت را برای آیندگان روشن ساخت که مرگ با عزت بسیار والاتر و برتر از زندگی با ذلت و خواری است.

دریایی تصریح کرد: لذا همه باید در زندگی خود شیوه و منش امام حسین (ع) را به کار ببریم و همچنین هوشیاری خود را در مقابل دستانی که می خواهند نهضت عاشورا را به نوعی به سود خود مصادره یا آن را به حاشیه ببرند دو چندان نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha