جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابوذر ابراهیمی ترکمان و خانم یلنا تیتاوا

حوزه/ رئیس موزه صنایع دستی و هنرهای ملی روسیه در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ایران دارای گنجینه بسیار غنی و ممتاز در منطقه و جهان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه برنامه سفر خود به روسيه برای افتتاح هفته فرهنگی ايران، روز گذشته (دوشنبه 12 شهريور) ضمن بازدید از موزه هنرهای ملی روسیه با خانم یلنا تیتاوا، رئیس موزه صنایع دستی و هنرهای ملی روسیه ديدار و گفت‌وگو كرد.

ابراهیمی‌ترکمان در سخنانی، با تأکید بر گسترش تبادلات فرهنگی و تجربیات بین دو کشور گفت: اشتراکات زیادی بین ایران و روسیه وجود دارد که باید تبادلات فرهنگی در بین این دو کشور گسترش پیدا کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه آثار تاریخی و هنری، آمادگی کشورمان در زمینه‌های مختلف همکاری‌های فرهنگی و هنری را اعلام کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ایران دارای گنجینه‌ای از آثار گرانبهای تاریخی است، گفت: ایران آمادگی دارد در زمینه نگهداری از آثار تاریخی و هنری و پژوهش در آثار گذشتگان، تجربیات خود را در اختیار دولت روسیه قرار دهد.

وی همچنین، خواهان برپایی نمایشگاهی از گنجینه گرانبهای ایران در روسیه شد و گفت: ما معتقدیم آثار تاریخی و موزه‌ای جلوه‌ای از هنر و تاریخ گذشتگان است که باید به آیندگان معرفی کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به تاریخ و آثار تاریخی اهمیت بسزایی قائل است و در این زمینه همکاری خوبی با برخی از کشورها دارد.

تاکید بر ارتباط و تعامل روسیه و ایران

خانم یلنا تیتاوا، رئیس موزه صنایع دستی و هنرهای ملی روسیه هم در سخنانی در این دیدار با اشاره به فرهنگ و جایگاه غنی ایران در منطقه و جهان خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی خصوصاً آثار تاریخی و موزه‌ای شد.

وی بیان کرد: ما تجربه همکاری با بسیاری از کشورها را داریم و آمادگی کامل داریم تا با ایران به صورت ویژه ارتباط و تعامل داشته باشیم.

رئیس موزه هنرهای ملی روسیه بر ضرورت تعامل بین کارشناسان فرهنگی و انتقال تجربیات فی مابین دو کشور تأکید کرد و افزود: ایران دارای گنجینه بسیار غنی و ممتاز در منطقه و جهان است.

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در ادامه این دیدار، گفت: این آمادگی در ایران وجود دارد تا با روسیه برای پیشرفت و توسعه سریع تر از آنچه برنامه ریزی شده همکاری کند.

بنابر اعلام این خبر، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، 12 تا 18 شهریورماه جاری به همت رایزنی فرهنگی ايران در روسيه و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه و با هماهنگی سفارت ایران در اين كشور، در شهرهاي مسکو و اوفا برگزار می‌شود.

در طول برگزاری هفته ایران در روسیه، برنامه‌های مختلفی توسط گروه‌های موسیقی و هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی، قهوه خانه و سفره خانه سنتی، نقالی، کتاب آرایی برگزار می‌شود و محصولات ایرانی به نمایش در خواهند آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha