پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والملسمن مهدی اقبالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: مبلغان باید از اصل نظام و انقلاب دفاع کنند و به مردم دلگرمی بدهند که با استقامت در راه خدای تعالی می توانند همه مشکلات را پشت سر بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اقبالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و وظیفه مبلغان در این ایام بیان داشت: محرم و رمضان فرصت خوبی برای مبلغان  حوزه های علمیه که وظیفه رساندن پیام نبی مکرم اسلام(ص) و ابلاغ دین الهی را برعهده دارند به شمار می رود. 
مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفي‏ بِاللَّهِ حَسيباً» تصریح کرد: مبلغان و طلاب وظیفه ای الهی همچون پیامبران الهی بر دوش دارند و باید در این راستا خود مهیای خدمت کنند. 
 حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: نخستین گام برای مبلغان آشنایی با روش های کاربردی تبلیغ و آموزش های لازم قبل از ورود به صحنه اجتماع است و به تعبیری مبلغان باید با روانشناسی تبلیغی آشنا شوند.
وی در ادامه افزود: در این زمینه مدیرت حوزه حرکت های خوبی را شروع کرده و مدارس علمیه نیز باید طلاب را از اول راه طلبگی با روش های به روز تبلیغی همچون نحوه رابطه با کودکان، نوجوانان و اقشار مختلف، آشنا کنند.
مدیر مدرسه علمیه علوی گفت: مبلغان باید اطلاعات وسیع و عمیقی در زمینه های مختلف داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه فعلی باشند. 
وی ادامه داد: قرآن و روایات اهل بیت(ع) محور تبلیغ مبلغان به شمار می رود اما یک مبلغ موفق باید با مبانی علوم جدید، تاریخ اسلام، مسائل سیاسی و شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی آشنایی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین اقبالی مطرح کرد: پزشک خوب کسی است که برای هر مشکلی نسخه ای خاص بپیچد، روحانی نیز طبیب روح است و باید به نسبت شعلش مخاطب خود را بشناسد.
وی ادامه داد: مبلغی موفق خواهد بود که با مردم انس داشته و با رابطه ای برادرانه پای درد دل مردم بنشیند، اگر این چنین عمل کند قطعا مردم نیز از او حمایت می کنند.
مدیر مدرسه علمیه علوی با بیان اهمیت تبلیغ عملی از سوی مبلغان گفت: تبلیغ عملی یعنی رفتار و کردار و عمل فرد باید طوری باشد که مبلغ دین باشد، اگر دم از مسائل خیر زد خود نیز اولین نفر در آن کار حضور پیدا کند، جامعه با عمل مبلغ هدایت می شود نه گفتار وی.
وی در ادامه گفت: رابطه با جوانان در تبلیغ از اهمیت بالایی برخوردار است و امام صادق(ص) به مبلغان خود توصیه می کرد که با جوانان رابطه داشته باشند، زیرا رشد جامعه در گرو رش جوانان است.
مدیر مدرسه علمیه علوی در پایان گفت: در شرایط فعلی که جنگ اقتصادی از سوی دشمنان اسلام برای وضعیت اقتصادی مردم مشکل ایجاد کرده اند؛ مبلغان باید از اصل نظام و انقلاب دفاع کنند و به مردم دلگرمی بدهند که با استقامت در راه خدای تعالی می توانند همه مشکلات را پشت سر بگذارند.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha