سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از اهداف مهم و کلیدی روحانیون حفظ مردم و دین اسلام در برابر دشمنان قسم‌خورده این ملت است و باید ما تمام قد، در کنار مردم برای حفظ اسلام تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان با حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: انقلاب اسلامی رویداد بزرگی بود که در دنیا اتفاق افتاد و توانست معادلات سیاسی در نظام دو قطبی حاکم در جهان را بر هم بزند و جلو حرکتی که به سمت بی‌دینی و بی‌خدایی شروع کرده بودند، بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های غرب تمرکز برروی کم‌کردن جمعیت مسلمانان بود، گفت: غربی‌ها به شیوه‌های مختلف از جمله اسلام‌هراسی سعی بر این داشتند که جلوی گرایش دیگر ادیان به دین اسلام را بگیرند اما آن طرح نیز شکست خورد و روز به روز بر جمعیت مسلمانان افزوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به افزایش آمار جمعیت مسلمانان در سراسر دنیا، تصریح کرد: افزایش جمعیت مسلمانان در اقصی نقاط دنیا فقط ناشی از زاد و ولد نیست، بلکه با توجه به کامل‌بودن این دین نسبت به ادیان دیگر، بسیاری از مردم براساس علم و آگاهی که نسبت به این دین دارند، به اسلام گرایش پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام چون تمدن اسلامی را در مقابل خود دیدند با تمام قوا برای مقابله با آن آمدند تا دین خدا را از میدان بیرون کنند، اما چیزی که مایه پیروزی ملت اسلام در برابر خواسته‌های پلید آنها شد، اتحاد و همبستگی مسلمانان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط طلبه‌ها و روحانیون در طرح هجرت، افزود: طرح هجرت با نظارت و حمایت سازمان تبلیغات وحوزه‌های علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی، در چند سال گذشته موفق شده هم در بخش اهل سنت و هم تشیع گذشته از شهرستان‌ها وروستاهای نزدیک حتی روستاهای دوردست و کوچک را تحت پوشش تبلیغ دینی قراردهد.

وی با اشاره به وظایف شرعی روحانیون اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و کلیدی روحانیون و طلبه‌ها حفظ مردم و دین اسلام در برابر دشمن‌های قسم‌خورده این ملت است و باید ما روحانیون تمام قد، در کنار مردم برای حفظ دین اسلام و خارج‌نشدن مردم از این دین تلاش و تبلیغ نماییم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی را امر مبارکی توصیف کرد و گفت: در چند سال گذشته در کشور دانشگاه مذاهب با نظارت مجمع تقریب مذاهب اسلامی به  کمک حوزه‌های علمیه آمده که توانسته با ایجاد شعبه‌های مختلف در استان‌های اهل سنت کشور و دیگر کشورها با اهداف "اتحاد و همبستگی در مذاهب تشیع و تسنن" طلبه تربیت کند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه نهادهای دیگر بر امر کار فرهنگی می‌پردازند، ادامه داد: به غیر از حوزه‌های علمیه سازمان تبلیغات، مرکز بزرگ و حوزه هنری رسالت خود را مبناء کار فرهنگی قرار داده  و هرکدام به صورت خاص و به شکل‌های مختلف در این زمینه فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان فرهنگ جهادی و بسیجی را ناشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: اگر امروزه می‌بینیم در جامعه فرهنگ جهادی، بسیجی و مقاومت حاکم است، برگرفته از فرهنگی است که اسلام و انقلاب برای ما آورده است.

وی، حاکم شدن فرهنگ مقاومت در ایران را از برکات انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: گذشته از ملت ایران، ارتش عراق و سوریه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را یک فرهنگ می‌دانند که این نیز ناشی از دستاورد انقلاب برای دیگر ملت‌های مسلمان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی با قدردانی از فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد: امروزه می‌بینیم دستگاه‌های فرهنگی در جای جای کشور با سرعت و قدرت بیشتر به سمت قلعه برتری علمی و دینی پیش می‌روند، که امید است همیشه یار و یاور مردم در ابعاد فرهنگی و دینی باشند.

وی تبلیغ دین خدا را از نعمت‌های بزرگ برشمرد و عنوان کرد: باید خدا را شاکر باشیم که در زمانی زندگی می‌کنیم که راحت می‌توانیم دین خدا را تبلیغ کنیم و شرایط درهمه نهادهای آموزشی و دانشگاهی برای کار دینی فراهم است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه روحانیون در تبعیت از پیامبر اسلام(ص) در امر تبلیغ باید شیوه خوش‌رویی را در پیش بگیرند، اظهار کرد: جایگاه مبلغ یا عالم همان جایگاه پیامبر است و روحانیون باید در تبلیغ با شیوه های خاصی همچون علم و آگاهی، اخلاص، تواضع و خوشرویی در پاسداری از مرزهای دین مبلغان دین خدا باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی در پایان با تاکید بر اینکه روحانیون مبلغ باید نگاه مثبت و هم‌افزایی نسبت به مشکلات دینی داشته باشند، افزود: مناسب نیست روحانیون شیعه و سنی در برابر هم باشند اینها باید با هم باشند و چون لباس پیامبر و انبیاء برتن دارند هم قول و هم فعل و تقریر آنها برای مردم حجت است و نباید بگذارند این مرجعیت که مردم به آن توجه دارند به سمت و سوی دیگر سوق داده شود، چرا که شیعه و سنی یک دشمن مشترک دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha