سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن ماه محرم همایش «طلایه‌داران تبلیغ» با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان در بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، بعدازظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم ماه محرم، از برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد و حسینیه‌های شهرها و روستاهای استان خبر داد.

وی افزود: این همایش یکشنبه هجدهم شهریورماه و در آستانه فرارسیدن ماه محرم برگزار شده و در آن به‌منظور ایجاد وحدت رویه تبلیغی در بین روحانیان مبلغ مواردی از قبیل سرفصل‌های تبلیغی به آن‌ها ارائه می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه به نماز در اجتماعات ماه محرم، اضافه کرد: در قاموس امام حسین (ع) نماز هدف نیست بلکه ابزار است، از سوی دیگر نماز به‌تنهایی انسان را به خدا نمی‌رساند بلکه هدفی برای شناخت خدا است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: اباعبدالله الحسین (ع) با قیام خود نقشه‌های عجیب معاویه و فرزندش یزید را نقش بر آب کرد؛ اگر ما شیعیان امروز در ظاهر دین بمانیم بدبخت شده‌ایم، بنابراین باید از ظاهر دین به باطن آن نفوذ کنیم، زیرا اباعبدالله الحسین (ع) جرقه نیست جریان است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به رسالت خطیر روحانیان مبلغ و مداحان، گفت: این افراد باید قیام اباعبدالله الحسین (ع) را مطابق با واقعیت، به همان سبک سنتی و همان‌طور که اتفاق افتاده است بیان کنند تا تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی باید سنگرهای اجتماعی کشور باشند، اضافه کرد: باید هیئت مذهبی بتواند اعضا و مخاطبان خود را از نظر اخلاقی، ایمانی و اجتماعی ارتقا دهد، زیرا در غیر این صورت نتوانسته از برگزاری مراسم مذهبی به‌ویژه برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر بهره‌برداری مناسبی کند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه باید یک هیئت مذهبی در زمینه‌های اسلامی و فرهنگی آگاهی‌دهنده و تربیت‌کننده باشد، خاطرنشان کرد: خروجی هیئات مذهبی باید مدافعان حرم و حریم و فرهنگ باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha